آمادگی شهرداری شهرکرد در پی هشدار سازمان هواشناسی

رئیس ستاد بحران شهرداری شهرکرد گفت: پیرو هشدار سازمان هواشناسی مبنی‌بر فعالیت سامانه بارشی از اواسط روز پنجشنبه، شهرداری آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی به شهروندان و رفع آبگرفتگی معابر را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا محمدیان امروز _پنجشنبه یکم دی‌ماه_ در ستاد مدیریت بحران شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: شهرداری به منظور ارائه خدمات به شهروندان در زمان بارندگی تمام نیروهای خدمات شهری و ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین را در حالت آماده‌باش کامل قرار داده است.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل زمستان تمام مسیل‌ها و کانال‌ها نظافت شده است، اما در صورت گرفتگی معابر، جوی‌ها و جداول اقدامات لازم در اسرع وقت انجام می‌شود.

رئیس ستاد بحران شهرداری شهرکرد با بیان اینکه در صورت بارش برف شن و نمک کافی آماده و نسبت به بازگشایی مسیرها براساس اولویت اقدامات لازم انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل برگزاری امتحانات دانش‌آموزان هستیم، بازگشایی مسیرهای منتهی به مدارس و معابر اصلی در اولویت قرار دارد.

محمدیان با اشاره به آب‌گرفتگی بعضی از مسیل‌ها و کانال‌های سطح شهر، تصریح کرد: ریختن زباله و مصالح ساختمانی توسط برخی از شهروندان موجب گرفتگی مسیل‌ها و کانال‌ها در خیابان‌های امیرکبیر و رجایی شده بود که توسط نیروهای خدمات شهری رفع شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل آب‌گرفتگی مسیل‌ها و جداول نصب پل‌های غیراصولی توسط شهروندان روی کانال‌ها است، تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود همکاری لازم را با مدیریت شهری داشته باشند تا بتوانیم در فصل زمستان از آب‌گرفتگی جوی‌ها و کانال‌ها جلوگیری کنیم و هدایت آب‌های سطحی را به درستی انجام دهیم.

رئیس ستاد بحران شهرداری شهرکرد ادامه داد: واحد مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری برای مالکانی که نخاله‌های خود را در سطح یا حاشیه شهر رها می‌کنند، اخطاریه صادر کرده است.

در ادامه عبدالصادق نجفی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد تاکید کرد: با آغاز فصل زمستان و بارش برف و باران امکان اجرای پروژه‌های عمرانی وجود ندارد و زمانی که شرایط جوی مساعد شد، ادامه پروژه‌ها انجام شود.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود مصالح ساختمانی خود را از سطح معابر و خیابان‌ها جمع‌آوری کنند تا در صورت افزایش شدت بارش‌ها امکان هدایت آب‌های سطحی وجود داشته باشد و از سرریز شدن در معابر جلوگیری به عمل آید.

به گزارش ایمنا، به دنبال هشدار سازمان هواشناسی مبنی‌بر فعالیت سامانه بارشی از اواسط روز پنجشنبه_ یکم دی‌ماه_ تا اواسط هفته آینده ستاد مدیریت بحران شهرداری شهرکرد جهت جلوگیری از آب‌گرفتگی و لغزندگی احتمالی در سطح شهر تشکیل جلسه داد و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد.

این جلسه با حضور معاونان، رؤسای سازمان‌ها، مدیران مناطق، مسئولان نواحی چهارگانه و جمعی از مدیران شهرداری شهرکرد برگزار شد.

کد خبر 628419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.