زلنسکی مدعی حمله احتمالی روسیه به کشورهای دیگر شد

رئیس‌جمهور اوکراین سفر خود به آمریکا را یک «لحظه تاریخی» خواند و مدعی شد که روسیه ممکن است به کشورهای دیگر حمله کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از گاردین، ولودیمیر زلنسکی بامداد پنجشنبه _یکم دی‌ماه_ در کنفرانسی خبری با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ممکن است که بخواهد به کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق حمله کند زیرا «او نیاز به جلب توجه دنیا دارد.»

زلنسکی درباره محورهای رایزنی خود با بایدن گفت: ما درباره مسائلی مختلفی از جمله مواضعمان در برابر ترور روسیه، نابودی زیرساخت‌های انرژی ما و لزوم بقای ما در زمستان امسال صحبت کردیم. این یک مساله انسان‌دوستانه است. ما درباره تحریم‌ها و فشارهای قانونی بر کشور تروریستی روسیه هم صحبت کردیم.

وی درباره احتمال مذاکره با روسیه نیز اظهار کرد: صلح عادلانه متفاوت است. از نظر من، به‌عنوان رئیس‌جمهور، صلح عادلانه یعنی مصالحه نکردن در مورد حاکمیت، آزادی و تمامیت ارضی کشورم و پاسخ دادن به همه خسارتی که تجاوز روسیه به بار آورده است.

زلنسکی همچنین از کمک‌های جدید نظامی آمریکا به اوکراین نیز تشکر کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه شب تأیید کرد که واشنگتن کمک نظامی ۱.۸۵ میلیارد دلاری از جمله سامانه موشکی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

بلینکن در بیانیه‌ای گفت که بنا به دستور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا یک میلیارد دلار کمک نظامی جدید با هدف توسعه قابلیت‌های دفاع هوایی و انجام حملات دقیق، مهمات و تجهیزات حیاتی در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد.

به گفته بلینکن، وزارت دفاع آمریکا نیز ۸۵۰ میلیون دلار دیگر کمک نظامی به اوکراین ارائه می‌دهد و به این ترتیب، «مجموع کمک‌های دولت بایدن به اوکراین به رقم بی‌سابقه ۲۱.۹ میلیارد دلار می‌رسد.

بلینکن تأیید کرد که بر اساس کمک‌های جدید آمریکا، برای اولین بار سامانه دفاع هوایی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد.

وی افزود: این سامانه قابلیت ساقط کردن موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و هواپیماها در ارتفاعات بالا را دارد.

کد خبر 628400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.