رقابت‌پذیری زمینه را برای برندسازی محله‌های شهر فراهم می‌کند

یک کارشناس ارشد شهرسازی گفت: برندسازی محله موجب می‌شود افراد محل خود را با آنچه که تعیین شده است، تطبیق دهند تا یک راهبرد مشارکتی ایجاد و بازآفرینی محلات، هویت‌بخشی و کارآفرینی خانوارها متناسب با برند محله و توسعه زیرساخت‌های تکنولوژی محور محقق شود.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه امروزه مردم بیشتر تعاملات خود را در حوزه فضای مجازی انجام می‌دهند، اظهار کرد: اقدامات مشارکتی که در گذشته و بر مبنای تعاملات آن زمان انجام می‌شده است باید تغییر کند و برنامه‌ریزی متناسبی برای چگونگی تعاملات شهروندان در قالب شبکه‌های اجتماعی انجام شود تا با فضای حاکم بر شهرهای امروزی سنخیت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: بهترین راهکار برای تحقق این مهم ایجاد شبکه مجازی بین محلات و برگزاری مسابقات مجازی میان ساکنان آنها است، در این راستا هر محل با ویژگی‌های خاص خود می‌تواند یک برند باشد.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: محلات در حوزه خدمات اجتماعی، سرمایه‌گذاری، حوزه پزشکی و سایر خدمات و مشاغل می‌تواند نسبت به سایر محلات سرآمد باشد.

مؤمنی تصریح کرد: مدیریت شهری می‌تواند با استفاده درست و هوشمندانه از بازخورد این اجتماعات شهری اطلاعات مورد نیاز برای ارتقای کیفی محلات و مناطق شهری را به دست بیاورد و از صرف هزینه‌های گزاف برای انجام نظرسنجی جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی یک سایت برای ثبت دستاوردهای محله‌ها و مناطق شهری در این اجتماعات، موجب ایجاد رقابت سالم میان مناطق و بهبود عملکرد اجتماعی محلات می‌شود.

این کارشناس شهرسازی ادامه داد: ایجاد فضاهایی برای سالمندان و بازنشستگان به منظور ارتباط مؤثر این قشر از جامعه با جوانان و انتقال تجربیات به آنان از دیگر راهکارهای مؤثر برای تحقق شهر خلاق بوده و پاتوق شهروندی مکان مناسبی برای ارتباط اقشار مختلف با یکدیگر است.

مؤمنی با اشاره به لزوم به‌کارگیری خلاقیت در حوزه مدیریتی شهر، گفت: توجه به مفهوم شهر الکترونیک در شهرهای امروزی یک ضرورت به حساب می‌آید، زیرا نحوه مدیریت شهر نسبت به گذشته تغییر بسیاری کرده است و شیوه سنتی مدیریت راهگشای بسیاری از مسائل شهری نیست.
مؤمنی با اشاره به لزوم وجود شهروندان و مدیران هوشمند در شهر خلاق، تاکید کرد: مدیر یک شهر باید توانایی تحقق شاخصه‌های شهر الکترونیک را داشته باشد، شهروندان نیز باید با تعامل و مشارکت خلاقانه زمینه را برای تحقق شهر هوشمند فراهم کنند.

وی اضافه کرد: برندسازی محله موجب می‌شود افراد محل خود را با آنچه که تعیین شده است، تطبیق دهند تا یک راهبرد مشارکتی ایجاد و بازآفرینی محلات، هویت‌بخشی و کارآفرینی خانوارها متناسب با برند محله و توسعه زیرساخت‌های تکنولوژی محور محقق شود.

کد خبر 628287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.