افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهرداری اصفهان

مسئول امور کنترل کیفیت هوای شهر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با احداث دو دستگاه سنجش آلایندگی هوا تعداد دستگاه‌های شهرداری اصفهان به ۱۱ ایستگاه افزایش یافت.

به گزارش ایمنا، جمشید لقایی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل در سنجش آلاینده‌ها در شهر اصفهان جانمایی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا است.

وی افزود: هر نوع تحلیل علمی در زمینه آلودگی هوا و تصمیم‌گیری در مورد کاهش و کنترل آن به داده‌های آلودگی نیاز دارد. به همین منظور ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها باید در مکان‌هایی قرار گیرد که نمایش درستی از وضعیت آلودگی را نشان دهد؛ بنابراین موقعیت مکانی ایستگاه‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است.

مسئول امور کنترل کیفیت هوای شهر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: سال‌های گذشته طبق مطالعات صورت‌گرفته مکان‌هایی در مرکز پرتراکم شهر اصفهان مشخص و ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا نصب شد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ دو دستگاه دیگر به ارزش ۲۷ میلیارد ریال خریداری و در محل‌های پرتراکم و پرتردد همچون میدان استقلال (دانشگاه صنعتی) و سپاهانشهر که به نظر می‌رسد از آلودگی‌های زیست‌محیطی بالایی برخوردار است، نصب شد.

لقایی افزود: با نصب این دو سامانه در ایستگاه‌های مذکور و آزمون و خطای صورت گرفته، پس از گذشت یک سال امروز به چرخه گزارش‌دهنده‌های آلودگی هوا با ۱۱ ایستگاه افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: سنجش آلودگی هوا شامل ذرات معلق، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و ازون است که حاصل سوخت مازوت و سوخت ناقص خودروهای سنگین، نیمه‌سنگین، خودروهای سبک و موتورسیکلت است.

کد خبر 628271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.