اتمام پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از اتمام پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی خبر داد و گفت: پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی به‌طور کامل انجام‌ شده است و برای روزهای بارندگی آمادگی داریم.

زین‌العابدین قراچورلوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت حفظ بهداشت و نظافت شهری، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های منطقه در حوزه خدمات شهری، نظافت کامل منطقه است، زیرا بعد از حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران بیشترین تردد زائر و مجاور را در سطح شهر دارد.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰ هزار تن پسماند از سطح منطقه پنج شهرداری قم جمع‌آوری می‌شود، افزود: به منظور جمع‌آوری این میزان پسماند از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۷ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است و حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت ماهیانه هزینه نظافت منطقه پنج می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به اجرای پروژه‌های حوزه خدمات شهری در سطح منطقه، خاطرنشان کرد: تعداد ۲۲ چاه جذبی در منطقه اجرایی و لایروبی تمام چاه‌ها به صورت کامل انجام شده است.

قراچورلوی از اتمام پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح منطقه پنج خبر داد و تصریح کرد: صددرصد پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه انجام شده است و آمادگی کامل برای روزهای بارندگی داریم، در حال حاضر چهار سپتیک در بلوار کبیری، بلوار آیت‌الله بهاء‌الدینی، زیرگذر حکیم و بلوار انتظار فعال است.

وی از نصب بیش از ۳۰ پل فلزی در ورودی کوچه‌ها و معابر منطقه پنج خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم آهن به منظور نصب پل‌های فلزی برای ورودی معابر استفاده شده و پروژه به‌طور کامل در منطقه اجرایی شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با بیان اینکه اعتبار آذین‌بندی بالغ بر یک میلیارد تومان است، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای جشن پایان سال و نیمه شعبان در دستور کار قرار گرفته و روند اداری اجرای پروژه‌های نقاشی دیواری و نگهداری از المان‌ها نیز در حال انجام است.

قراچورلوی گفت: سهمیه آسفالت منطقه روزی ۱۰ تن است و تا امروز حدود سه هزار تن برای لکه‌گیری کوچه‌های و معابر استفاده شده است، البته با توجه به توسعه منطقه و اجرای طرح‌های زیربنایی به رقمی بیش از سهمیه اختصاص داده شده نیاز است.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های نگهداری منطقه و نظافت معابر، افزود: جمع‌آوری زباله‌ها به صورت یک روز در میان می‌تواند بر کاهش هزینه‌های و اختصاص اعتبار به پروژه‌های عمرانی کمک زیادی کند.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم اظهار کرد: همکاری شهروندان منطقه پردیسان کمک کرده است تا هزینه‌های جمع‌آوری و نظافت محله کاهش پیدا کند و صرف پروژه‌های عمرانی شود.

کد خبر 628233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.