دولت رویکرد خود را به سمت‌ توسعه روستایی معطوف کند

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر در روستاها تنها امور عمرانی مورد توجه است که می‌طلبد دولت رویکرد خود را به سمت‌ توسعه روستایی معطوف کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز _ چهارشنبه سی‌ام آذر_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نقش روستاییان در توسعه و پیشرفت کشور باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: با بررسی مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها و تخلیه روستاها و همچنین بررسی آمار و شاخص‌های مرتبط با عمران روستایی وضعیت اقتصادی، درآمد، بیمه‌های تأمین اجتماعی در یک کلام مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستاییان مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خالی‌شدن روستاها تبعاتی از جمله استفاده‌نکردن از افراد تحصیل کرده روستا، از بین رفتن آداب و سنن ملی، تخریب و از بین رفتن منابع، افزایش مخاطرات طبیعی، افزایش طلاق، کاهش نرخ ازدواج، کاهش اعتماد به نفس و افزایش حاشیه‌نشینی گریبانگیر مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در روستاها تنها امور عمرانی مورد توجه است که می‌طلبد دولت رویکرد خود را به سمت‌وسوی توسعه روستایی معطوف کند، البته این مهم با قرار دادن جایگاه روستا در نظام برنامه‌ریزی کشور و اهمیت فراتر به این حوزه محقق می‌شود.

هاشمی افزود: مدیران و مسئولان مربوطه با فعال کردن جمعیت روستایی در مشارکت‌های اقتصادی و تولیدی در امور کشاورزی و دامداری جدید و متنوع، زمینه‌های بهبود معیشت روستاییان را مهیا کرده است تا با رفع اختلاف و تبعیض موجود در بین روستاییان و شهرها محیط روستا را بار دیگر شاداب و پویا کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به روستاها با توجه به جمعیت قابل توجه آنها گفت: به‌رغم کاهش چشمگیر سهم جمعیت روستایی از کل جمعیت کشور، بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ نسبت روستانشینی در کشور حدود ۲۶ درصد بوده است که حدود ۲۷ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص دادند، با این حال همواره روستاها در حاشیه برنامه‌ها و طرح‌های توسعه قرار گرفته است و کیفیت زندگی در این مناطق در سطح پایینی قرار دارد که امیدواریم مسئولان امر اهتمام لازم جهت رفع مشکلات این قشر زحمت‌کش را مبذول کنند.

کد خبر 628228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.