آغاز بولینگ روی چمن در فدراسیون بولینگ و بیلیارد

رشته بولینگ روی چمن به صورت رسمی تحت پوشش فدراسیون بولینگ و بیلیارد قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد، پس از طی کردن مراحل قانونی و بنا به صلاحدید وزارت ورزش و جوانان، رشته بولینگ روی چمن به سایر رشته‌های تحت پوشش فدراسیون افزوده شد.

بولینگ روی چمن جزو رشته‌های ورزشی است که در دنیا در دو بخش قهرمانی و همگانی برگزار می‌شود. طی ماه‌های گذشته فدراسیون بولینگ و بیلیارد از طریق ارتباط با فدراسیون جهانی این رشته و کسب مجوزهای لازم از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، توانست این رشته ورزشی را تحت پوشش قرار دهد.

علی سلطانپور، دبیر فدراسیون درباره رشته جدید بولینگ روی چمن گفت: طی ماه‌های گذشته درخواست عضویت رسمی خود را به فدراسیون جهانی این رشته اعلام کردیم که خوشبختانه عضویت فدراسیون بولینگ و بیلیارد جمهوری اسلامی ایران با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک پذیرفته شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به ورود این رشته به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و دیگر مسابقات رسمی و بین‌المللی، می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های مناسبی در جهت توسعه و تعمیم این رشته در سطح کشور و در بین اقشار مختلف داشته باشیم.

برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های دانش افزایی و معرفی رشته از اقدامات و اولویت‌های فدراسیون برای عموم خواهد بود. درحال‌حاضر قوانین و آئین‌نامه مربوط به این رشته در مراحل پایانی به سر می‌برد که بتوانیم فعالیت و برنامه‌های این رشته را در تقویم عملیاتی سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی کنیم.

کد خبر 628211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.