حق اصفهان در پرداخت عوارض آلایندگی ضایع شده است

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: حق این استان در پرداخت عوارض آلایندگی ضایع شده و میزان پرداختی سال‌ جاری نسبت به گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _چهارشنبه سی‌ام آذر_ در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان در بین نمایندگان ۲۸ شهرستان در شورای استان که در محل فرمانداری مبارکه برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته حدود سه هزار میلیارد تومان به حساب شهرهای استان واریز شده است اما تا پایان آذرماه امسال حدود ۱۰۰ میلیارد واریز شده است که این مبلغ اختلاف فاحشی با سال گذشته دارد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم در این زمینه در نشست با مدیر کل امور مالیاتی استان انجام خواهد شد، ادامه داد: این اختلاف واریزی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که حق استان اصفهان ضایع شده است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تلاش مدیریت شهری و روستایی در زمینه وصول این حق و حقوق است، افزود: با کمک نمایندگان شورای اسلامی استان در تهران پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکل استان را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: از استاندار اصفهان تقاضا کردیم که حق و حقوق استان را با دعوت از رئیس سازمان محیط زیست در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به استان اصفهان برگردانیم.

توحیدی‌راد تصریح کرد: آلایندگی به عنوان حق و حقوق استان در کشور و مالیات بر ارزش افزوده در استان‌ها نیز به عنوان حق دیگری از این استان ضایع شده است.

وی گفت: کارشناسان معتقدند که توسعه از روستاها اتفاق خواهد افتاد اما بر اساس آمارها در حال حاضر آمارهای مدیریت روستایی در روستاهای استان منفی است.

کد خبر 628210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.