جهاد تبیین سرلوحه فعالیت‌ روابط‌عمومی‌ها قرار گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسئولان روابط عمومی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان رسانه‌ای دولت باید جهاد تبیین و بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی امروز _ سه‌شنبه بیست‌ونهم آذر _ در نشست سراسری مدیران روابط‌عمومی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه کشور امروز با جنگ گسترده رسانه‌ای و به بیان بهتر، تروریسم رسانه‌ای مواجه است، اظهار کرد: رسانه‌های معاند در این شرایط، مثل یک نیروی نظامی عمل می‌کنند، با این تفاوت که افکار و اذهان را با ابزار تحریف بمباران می‌کنند و به‌دنبال ایجاد شکاف در جامعه و تعمیق آن هستند.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند جامعه منسجم ایران نسبت‌به گذشته و افتخارات خود دچار تردید و نسبت‌به آینده دچار ناامیدی شود و درنتیجه آن، رخوت و سکون بر جامعه حاکم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: فعالیت امروز دشمن محصول کار برنامه‌ریزی‌شده چند دهه‌ای است که اتفاقا در دهه‌های گذشته در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها با عناوین تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم تبیین شده است.

او یادآور شد: از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمن به‌دنبال قبضه افکار عمومی است و بر این اساس، دستور بازآرایی رسانه‌ای و جهاد تبیین را صادر فرمودند.

اسماعیلی با اشاره به دوران حضور آیت‌الله رئیسی در جایگاه ریاست قوه مجریه کشور، تصریح کرد: فعالیت‌های قوه قضائیه در دوران مسئولیت آیت‌الله رئیسی به نقطه امید مردم تبدیل شده بود و دشمن می‌دانست با حضور ایشان در جایگاه ریاست جمهوری دچار چالش جدی خواهد شد؛ به همین دلیل وارد جنگ گسترده علیه مردم ایران شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ را مطالبه اصلی رهبری معظم انقلاب دانست و گفت: مراد ایشان از ساختار فرهنگ، گزاره‌های اصلی، نگرش‌ها و باورهای جامعه ایران است که بازسازی آن باید مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مسئولان روابط عمومی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان رسانه‌ای دولت باید جهاد تبیین و بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مدیران روابط عمومی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد با داشتن روحیه جهادی و انقلابی باید جایگاه فعلی خود را یک فرصت بدانند، گفت: با روحیه جهادی، می‌توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد که در آینده، فرصت‌های از دست رفته جایگاه خدمتگزاری به حسرت تبدیل نشود.

وی افزود: روابط‌عمومی‌های مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در ایجاد فضای همدلی و امیدبخشی به جامعه پیش‌قدم باشند و ارتباط با شبکه توانمندی از نیروهای جهادی، انقلابی و مردمی در این مسیر می‌تواند کمک‌کننده باشد.

اسماعیلی با اشاره به جریاناتی که از سوی رسانه‌های معاند در تهدید اهالی فرهنگ و هنر برای کناره‌گیری از فعالیت‌های هنری به‌راه افتاده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه خیل عظیمی از هنرمندان عاشقانه به کشور خدمت می‌کنند. از سویی، هنرمندان عزیز جزئی از خانواده بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و هر هنرمندی که قلبش برای منافع ملی کشورش می‌تپد، هیچ‌گاه به‌دنبال کناره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیست. شخصا به آینده فرهنگ و هنر این سرزمین امیدوارم و مسلما جشنواره‌های فجر نیز همانند رویدادهای فرهنگی و هنری اخیر با استقبال گسترده مردم و هنرمندان مواجه می‌شود.

کد خبر 628102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.