3 بهترین سایت برای تحلیل تکنیکال بورس و ارز دیجیتال

احساسات معمولا در تصمیم‌گیری‌های معاملاتی نقش برجسته‌ای ایفا می‌کنند و عامل شکست بسیاری از آن‌ها هستند. تکنیک‌های تحلیل و ارزیابی الگوها در داده‌های معاملاتی، احساسات را از تصمیم‌گیری حذف می‌کنند و درکی اساسی از مفاهیم این حوزه برای معامله‌گر ایجاد می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در بورس مسئله‌ای بسیار مهم و حیاتی است که اگر بدون اطلاعات کافی وارد این حوزه شوید، ضررهای زیادی را تجربه خواهید کرد. یکی از بهترین راه‌ها برای تحلیل آنلاین بازارهای بورس و ارزهای دیجیتال، استفاده از سایت‌های معتبر است. در ادامه، نگاهی به بهترین سایت‌ها برای تحلیل بازارهای بورس و ارز دیجیتال می‌اندازیم که می‌توانند درکی اساسی از مفاهیم این حوزه ایجاد کنند.

بهترین سایت‌ها برای تحلیل تکنیکال

امروزه با پیشرفت‌ سیستم‌های نرم‌افزاری و سرعت دسترسی به میلیون‌ها داده، ابزارها و سایت‌هایی برای تحلیل بورس و ارزهای دیجیتال در دسترس معامله‌گران قرار گرفته‌اند و عامل بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های سودآور هستند. برای اینکه بهترین شانس را برای تجارت ارزهای دیجیتال داشته باشید، به نرم افزار نمودار، منابع و ابزارهای تجزیه و تحلیل مناسب نیاز دارید تا بتوانید نمودارهای زنده را برای یافتن و تجزیه و تحلیل فرصت‌های تجارت مشاهده کنید. سه سایت معرفی شده در ادامه مطلب، شما را با نحوه خواندن و ساخت نمودارهای قیمتی بازار بورس آشنا می‌کنند؛ همچنین به شما کمک می‌کنند تا شاخص‌های تکنیکال را بهتر بشناسید و از اطلاعات و دانش خود به درستی در بازارهای بورس استفاده کنید.

1. Tradingview.com

TradingView یکی از محبوب‌ترین ابزارهای نمودار و تحلیل تکنیکال برای سهام‌هایی با ارزش بالا است. این سایت یک حساب کاربری رایگان در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد که برای شروع و یادگیری اصول تحلیل تکنیکال کافی است. ابزارهای نمودار آنلاین این سایت هم برای کاربران رایگان و هم برای کاربران دارای حساب کاربری، قابل استفاده است. کاربرانی که حساب کاربری ندارند، برای استفاده از ابزارهای پیشرفته‌تر باید حساب باز کنند و مبلغی بپردازند. هدف اصلی این پلتفرم ارائه تمام عملکردهای مجموعه نمودارها با سرعت و انعطاف‌پذیری بالا از طریق تلفن همراه و دسکتاپ است، همچنین TradingView از نمودارهای بسیار دقیق برای کسانی که می‌خواهند به ویژگی‌های پیشرفته یا داده‌های بلادرنگ دسترسی داشته باشند، پشتیبانی می‌کند. زبان اختصاصی Pine Script در این سایت این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا شاخص‌های موجود را تغییر دهید یا هر چیزی را از ابتدا ایجاد کنید. به طور کلی TradingView برای تمام سطوح معامله‌گران فعال ارز دیجیتال مناسب است.

مزایا:

  • نمودارهای انعطاف پذیر
  • امکانات و قابلیت‌های نامحدود
  • بزرگنمایی ساده و سریع برای استفاده از نمودارها
  • دارای اپلیکیشن موبایل کاملا کاربردی

معایب:

  • هزینه بالای دلاری برای استفاده از قابلیت‌های پیشرفته‌تر
  • پشتیبانی کارگزاری محدود
  • ویژگی‌های محدود رایگان
  • زمان‌بر بودن یادگیری آن

2. Nezarat.com

نظارت فعالیت خودرا در سال 1396 آغازکرده، امروز جزو 10 سایت مالی در ایران شناخته می شود، که میتوانید در آن علاوه بر دیدن قیمت لحظه‌ای و نمودار تحلیل تکنیکال، آخرین اخبار سهام و ارز دیجیتال خود را هم دنبال کنید.

از قابلیت دیگر، میتوان به امکان مقایسه کارگزاران بورس و صرافی های ارز دیجیتال نامبرد، اگر فعال بازارهای مالی باشید می توانید تنها با اندکی کاوش کارگزار ایده آل خودرا پیدا کنید.

برای دیدن قیمت لحظه ای 100 ارز دیجیتال پرحجم به همراه نمودار می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://nezarat.com/crypto-price

مزایا:

  • نمودار لحظه ای ارز دیجیتال، بورس و طلا
  • آخرین اخبار بورس، ارز دیجیتال و طلا
  • بزرگنمایی ساده و سریع برای استفاده از نمودارها
  • امکان مقایسه کارگزاری و صرافیها با یکدیگر
  • عدم وجود تبلیغات

معایب:

  • ویژگی‌های محدود رایگان
  • عدم داشتن اپلیکیشن

3. Coindesk.com

CoinDesk که فعالیت خود را از سال 2014 آغاز کرد، یکی از قدیمی‌ترین رسانه‌های خبری ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود. وظیفه اصلی این سایت اطلاع‌رسانی در دنیای سرمایه‌گذاری است و این کار را از طریق آموزش، اخبار و نمایش داده‌ها انجام می‌دهد. بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال، جدیدترین اخبارها و اطلاعات رمزارزها را از طریق CoinDesk رصد می‌کنند. این بستر رسانه‌ای، بیشتر مناسب نسل جدید سرمایه‌گذاران است. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که CoinDesk انجام داده، ایجاد شاخص قیمت بیت کوین است. رسانه‌هایی مانند وال استریت ژورنال، فایننشیال تایمز و ... از همین شاخص به‌عنوان مرجع اصلی قیمت بیت کوین به صورت روزانه استفاده می‌کنند. CoinDesk نحوه کار با دارایی‌های دیجیتال را بیشتر در قالب مقالات آموزشی ارائه می‌دهد. این مجموعه هرساله میزبان وبینارها و رویدادهای بی‌شماری است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها گردهمایی سالانه «ماه می» است. گردهمایی «ماه می» به عنوان مهم‌ترین گردهمایی فناوری بلاک‌چین در جهان شناخته می‌شود.

مزایا:

  • ارائه آخرین اخبار ارزهای دیجیتال
  • قابل اعتماد بودن در ارائه اطلاعات درباره ارزهای دیجیتال
  • ارائه مقالات آموزشی درباره ارز دیجیتال
  • میزبانی از بزرگ‌ترین اجلاس سالانه بلاک چین در جهان

معایب:

  • سازماندهی ضعیف بخش‌های مختلف سایت
  • وجود تبلیغات بیش از حد
  • پولی بودن برخی مقالات

آیا استفاده از این سایت‌ها رایگان است؟

اگر تجربه‌ی زیادی در سرمایه‌گذاری بازارهای مالی داشته باشید، احتمالا می‌دانید که همه‌ی خدمات رایگان نیستند. اگرچه نمودارهای رایگان به شما امکان دسترسی به برخی از رایج‌ترین و مهم‌ترین شاخص‌ها را می‌دهند، اما برای دسترسی به خدمات پیشرفته‌تر و کار با ابزارهای تحلیل اضافی، نیاز به خرید اشتراک پولی خواهید داشت. با پرداخت هزینه و خرید اشتراک پولی، گزینه‌های کامل‌تری برای تجزیه و تحلیل تکنیکال بورس و ارز دیجیتال در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

نتیجه‌گیری

فرقی نمی‌کند یک سرمایه‌گذار باتجربه باشید یا تازه‌کار، در هرحال به‌عنوان یک سرمایه‌گذار در بازار بورس، باید اطلاعات بسیار زیادی در این حوزه به‌دست آورید. برای کسب اطلاعات در این زمینه، باید به‌دنبال یک مرجع معتبر و مطمئن باشید. اگر تصمیم‌تان برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی جدی است، زمان و تلاش زیادی را برای یافتن بهترین فرصت‌های تجاری صرف کنید و از ضررهای مالی آینده جلوگیری کنید. در این مطلب سعی کردیم سایت‌های برتر نمودار سهام را معرفی کنیم تا بتوانید از بهترین نمودارهای رمزارزها ،سهام و ابزارهای تحلیل تکنیکال استفاده کنید.

کد خبر 628089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.