ساماندهی قشر آسیب‌پذیر جامعه وظیفه بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری گفت: عمده‌ترین نهاد دولتی جهت ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نصیری امروز -سه‌شنبه بیست و نهم آذرماه- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان بهزیستی یکی از متولیان ارائه‌کننده خدمت به افراد معلول است و اگر همکاری سایر سازمان‌ها وجود نداشته باشد، امکان ارائه خدمت به این قشر وجود ندارد.
وی افزود: سازمان بهزیستی یکی از سازمان‌های حمایتی است که فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، چرا که افراد از زمان پیش از تولد تا پس از مرگ از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند، برای مثال پیش از تولد مداخلات پیشگیری از معلولیت‌ها برای اشخاص انجام می‌شود در ادامه نیز خدمات سازمان بهزیستی با گروه‌های سنی گوناگون تا میانسالی، کهنسالی و حتی پس از مرگ ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه‌ای که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است، ادامه داد: عمده فشار تحریم‌ها بر قشر معلولان وارد می‌شود، چرا که دارو یکی از اصلی‌ترین موارد موجود در تحریم‌های ظالمانه دشمن است، همچنین مورد هدف قرار دادن اقتصاد کشور توسط دشمنان فشار زیادی بر افراد تحت پوشش بهزیستی وارد می‌کند، بنابراین برای رفع مشکلات این قشر همکاری تمام دستگاه‌ها نیاز است.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: سازمان بهزیستی برای کاهش رنج و آلام آحاد جامعه، تأمین عدالت اجتماعی و برخورداری اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده، از طریق رویکرد اجتماع محور، نسبت به رصد و شناسایی عوامل خطر و محافظ، مداخلات پیشگیرانه به منظور کاهش بروز و شیوع معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، خدمات تخصصی و به هنگام جهت ساماندهی، مدیریت، درمان و کاهش آسیب‌ها اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین نهاد دولتی جهت ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است، اضافه کرد: بهزیستی به جهت‌های مختلف وظایف و مسئولیت‌های سنگینی برعهده دارد، از سویی مسئولیت تأمین رفاه اکثریت معلولان جامعه به این سازمان محول شده است و از سوی دیگر وظیفه سامان دادن به وضعیت بسیاری از زنان و کودکان محروم جامعه در حیطه مسئولیت‌های سازمان بهزیستی است.

نصیری اضافه کرد: سیاست سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی و نگهداری معلولان و سالمندان در منزل و پرداخت هزینه نگه‌داری و پرستاری به اعضای خانواده آن‌ها است. اکنون ۲۴۲۰ مددجوی دارای معلولیت از مراکز روزانه و ۷۶۷ مددجو از مراکز شبانه‌روزی خدمات دریافت می‌کنند.

کد خبر 628066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.