اجرای بیش از ۱۶۰۰ طرح اشتغال دامپروری در استان چهارمحال و بختیاری

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۶۵ طرح اشتغال دامپروری (سبک و سنگین) با اعتبار بیش از ۱۴ میلیارد تومان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهدی هاشمی امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی تأثیر مستقیم بر کسب‌وکار ساکنان مناطق مختلف دارد، اظهار کرد: طرح‌های دامپروری با توجه به کشت علوفه موردنیاز دام‌ها و نزدیکی به کارخانه‌های تولید محصولات لبنی و کشتارگاه‌های صنعتی با استقبال بیشتری از سوی مددجویان مواجه است.

وی با اشاره به بسته‌های حمایتی طرح‌های دامپروری، ادامه داد: پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، پرداخت حق بیمه دام‌ها، واکسیناسیون دام‌ها با مشارکت دامپزشکی و تأمین بخشی از علوفه دام‌ها با مشارکت جهاد کشاورزی از جمله خدمات حمایتی این نهاد است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر سرکشی از روند اجرای طرح‌های دامپروری، تصریح کرد: علاوه‌بر کارشناسان اشتغال، راهبران شغلی (افراد دارای تخصص در همان حوزه) نیز هر سه ماه یکبار بر روند اجرای طرح و همچنین بهداشت و درمان دام‌ها نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه علاوه‌بر خدمات حمایتی، دارندگان طرح‌های اشتغال دامپروری از کمک‌های بلاعوض در صورت بروز حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و یا تلف شدن دام نیز بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: مددجویان و خانواده‌های نیازمند دارای شرایط می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد در سراسر استان و ارائه طرح اشتغال از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند شوند.

هاشمی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۶۵ طرح اشتغال دامپروری (سبک و سنگین) با اعتبار بیش از ۱۴ میلیارد تومان اجرا شده است.

کد خبر 628051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.