سیمان ری راه نفس مردم جنوب تهران را بسته است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: فعالیت‌های بدون نظارت شرکت سیمان ری راه نفس را بر مردم جنوب تهران به‌ویژه شهرری و روستاهای اطراف بسته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر شربیانی امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم آذر_ در یکصدوشانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: چند روزی است که شهر تهران درگیر آلودگی هوا است و مسئولان زیادی در این رابطه صحبت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جنوب تهران جز مناطق آلوده شهر تهران در زمینه آلودگی هوا است، در این میان منطقه ۲۰ نیز جز آلوده‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شود، ادامه داد: اما نکته‌ای که می‌خواهم بگویم درباره شرکت سیمان تهران است. در حال حاضر شرکت سیمان تهران هر کاری که انجام می‌دهد جز ضرر و آسیب به شهرری و ساکنان این محدوده نتیجه دیگری ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اینکه وجود ذرات معلق در هوا به دلیل فیلترینگ ناقص در شرکت سیمان امروز امان مردم شهرری را بریده است، اضافه کرد: استفاده از سوخت مازوت، از بین رفتن آثار تاریخی را در کوه بی بی شهربانو به دلیل انفجارهایی که توسط این مجموعه در کوه انجام می‌شود، آسیب زدن به اکوسیستم منطقه، کوه خواری، آسیب به محیط زیست و نبود توجه به این مسائل بخشی از کارهایی است که شرکت سیمان ری در اجحاف در حق مردم شهرری انجام داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: این مردم بی چاره هستند یعنی چاره‌ای ندارند در غیر این صورت می‌رفتند در محله‌ای که به عنوان مثال معاون اقتصادی فتاح زندگی می‌کند، ساکن می‌شدند. از رئیس بنیاد مستضعفان می‌خواهیم تا از مدیرعامل سیمان ری بخواهد تا به مدت ۱۰ روز در روستای امین آباد زندگی کند تا ببینیم در این گرد و خاک می‌تواند نفس بکشد، یا خیر! فعالیت شرکت سیمان ری بدون در نظر گرفتن شرایط زندگی مردم عدالت و انصاف نیست.

وی گفت: از نمایندگان استان تهران در مجلس و قالیباف که نماینده مردم تهران در مجلس هستند درخواست می‌کنیم تا به این مسئله رسیدگی کنند.

کد خبر 628050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.