شورای اسلامی شهرستان‌ها منبع تأمین اعتباری ندارند

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهرستان‌ها منبع تأمین اعتباری ندارند، شورای اسلامی شهرها در پیش‌بینی بودجه سال آینده اختصاص دو درصد بودجه به شوراهای فرادست را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم آذر_ در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری و رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها، اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات شورای اسلامی استان هم‌اندیشی، اتحاد و انسجام و ارتباط بیشتر ادارات و ارگان‌ها با شوراهای اسلامی است.

وی مشکلات اساسی شهرستان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری را تأمین اعتبار جهت ساماندهی محل دفن زباله، تأمین قیر، اعتبار جهت آسفالت معابر خاکی، لکه‌گیری ترانشه در اکثر شهرها و روستاهای استان و پیگیری جهت افزایش میزان ارزش افزوده شهرداری‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهرستان‌ها منبع تأمین اعتباری ندارند، شورای اسلامی شهرها در پیش‌بینی بودجه سال آینده اختصاص دو درصد بودجه به شوراهای فرادست را مدنظر قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم حذف رسوم غلط (مانند تیراندازی در مراسم مختلف) توسط شوراهای اسلامی، افزود: شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و مورد اعتماد مردم هستند، لذا انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای به فرهنگ‌سازی آداب و رسوم پسندیده داشته باشیم.

وی در خصوص لزوم توجه به نکات مهم در انتخاب و استیضاح شهرداران و انتخابات هیئت رئیسه شوراهای اسلامی شهر گفت: دوری از مسائل حاشیه‌ای و پیگیری مطالبات عمومی مردم و طرح‌های عمرانی از ضروریات است، چرا که شوراها تریبون پیگیری مطالبات و پل ارتباطی مردم و مسئولان است.

سلیمانی افزود: امروزه امکان ارتباط با شبکه جهانی و اجزای آن همچون نفس کشیدن برای انسان‌ها امری لازم و حیاتی است، مناطقی که تحت پوشش اینترنت پرسرعت نیستند، به‌رغم وجود صدها پروژه عمرانی، توسعه و پیشرفت به چشم نمی‌آید.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، ارج نهادن به تلاش‌های تمام خدمتگزاران را امری ضروری دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود برنامه قابل قبولی برای تحول در زمینه توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهره‌مندی شهروندان از اینترنت پرسرعت تلفن همراه در همه مناطق استان در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از جمله وظایف متولیان اشتغال‌زایی در مناطق محروم و اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان حاشیه شهرها در حوزه‌های مختلف همچون کشاورزی، باغداری، گلخانه، پرورش طیور و زنبور عسل بوده، لذا افزایش تسهیل‌گران از ضروریات است.

کد خبر 628000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.