مازوت‌سوزی در تهران ممنوع است اما در اصفهان برای آن مجوز می‌دهند!

نماینده اصفهان وظیفه مدیریت استان را انتقال شرایط ویژه اصفهان به مسئولان ملی دانست و گفت: ممنوعیت استفاده از مازوت در تهران رعایت می‌شود و با توجه به اینکه شرایط اصفهان به‌مراتب حساس‌تر است انتظار داریم این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین مدیریت استان باید این موضوع را محکم‌تر پیگیری کند.

امیرحسین بانکی‌پورفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تشدید آلودگی هوای اصفهان و مازوت‌سوزی اظهار کرد: لازم است قانون هوای پاک مورد توجه قرار گیرد و تمام مواد آن اجرا شود. اکنون نزدیک به ۱۰ روز است که در نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان مازوت‌سوزی آغاز شده است، به علاوه کوره‌های آجرپزی فراوانی نیز در مجاورت و نزدیکی اصفهان وجود دارد که نقش قابل‌توجهی در آلودگی هوا دارد و انتظار داریم که مدیران استان، محیط زیست و قوه قضائیه با تخلفات این واحدها محکم و قاطعانه برخورد کنند.

وی وظیفه مدیریت استان را انتقال شرایط ویژه اصفهان به مسئولان ملی دانست و گفت: ممنوعیت استفاده از مازوت در تهران رعایت می‌شود و با توجه به اینکه شرایط آلودگی هوای اصفهان به‌مراتب حساس‌تر از تهران است، انتظار داریم این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین لازم است که مدیریت استان این موضوع را محکم‌تر پیگیری کند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیگیری نمایندگان در سال‌های قبل را عامل توقف مازوت‌سوزی در اصفهان اعلام کرد و ادامه داد: نمایندگان اصفهان همان‌گونه که در گذشته جلوی مازوت‌سوزی را گرفتند، اکنون نیز خواستار آن هستند و در این زمینه همه اتفاق نظر دارند که در شرایط کنونی به‌هیچ‌وجه نباید اجازه مصرف سوخت مازوت در این شهر صادر نشود؛ اما نزدیک به ۱۰ روز است که محیط زیست مجوز استفاده از سوخت مازوت را در نیروگاه برق منتظری صادر کرده است، درحالی‌که سازمان حفاظت محیط‌زیست طبق ماده ۲ قانون هوای پاک مسئول نظارت بر حسن اجرای قانون است.

وی با توجه به آسیب‌های جسمی و روحی این تصمیم برای مردم گفت: نمایندگان مردم در این زمینه پیگیر هستند؛ اما لازم است استاندار به‌عنوان نماینده دولت در استان شرایط بحرانی اصفهان را به مسئولان کشور انتقال دهد، البته شرط موفقیت در این پیگیری‌ها ایجاد هم‌افزایی مناسب بین پشتوانه‌ها و سرمایه‌های موجود در استان از جمله امام‌جمعه، روحانیت، نمایندگان مجلس و بسیاری از شخصیت‌هایی برجسته و مؤثر اصفهان است.

بانکی‌پورفرد ایجاد هم‌افزایی را ضروری دانست و تصریح کرد: باید با اقتدار جلوی ظلم‌هایی که به اصفهان می‌شود بایستیم، البته آنچه می‌بینیم تلاش مدیران و نمایندگان استان برای حل مشکلات است و در این‌گونه مسائل نیز هرچه اتحاد، هماهنگی، مشورت و همبستگی بیشتر باشد، به نتیجه بهتری خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه گره‌های اصفهان پیچیده‌تر از آن است که با ظرفیت‌های درون‌استانی بتوان آن‌ها را باز کرد، یادآور شد: درصورتی‌که هر بخش از جایگاه خود موضوع را پیگیری کند، این مشکلات همواره برای اصفهان باقی خواهد ماند؛ بنابراین باید دایره اقدامات را بازتر و از همه ظرفیت‌ها برای کمک به اصفهان استفاده کنیم.

کد خبر 627992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.