آماده همکاری با سایر شهرداری‌های استان هستیم

شهردار شهرکرد گفت: مدیریت‌ شهری آماده تعامل، مشارکت و همکاری با شهرداری کیان و سایر شهرهای استان چهارمحال‌وبختیاری در حوزه‌های شهری و گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم آذرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شهر کیان، اظهار کرد: کیان کهن‌شهر هزار ساله تاریخ است که قدمتی دیرینه دارد و یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های انسانی در چهارمحال‌وبختیاری به شمار می‌رود. این شهر دارای آثار باستانی، تپه‌های تاریخی، آداب و رسوم و فرهنگ بومی مردم قشقایی است.

وی گردشگری را یکی از مهمترین منابع ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها دانست و افزود: شهرداری شهرکرد و شهرداری شهر کیان با ایجاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری علاوه بر کسب درآمد پایدار می‌توانند به اشتغال‌زایی و رونق فضای کسب و کار در شهر کمک کنند.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: مجموعه گردشگری استان باید بسته کاملی باشد، زیرا زمانی که شهرهای زیبا در کنار هم باشند، گردشگران و مسافران بیشتری در آن‌ها اقامت می‌کنند.

واحدیان تصریح کرد: شهرداری شهرکرد آمادگی دارد در بخش ساماندهی خطوط اتوبوسرانی و بازسازی و نوسازی اتوبوس‌ها به شهرداری شهر کیان کمک کند؛ پیگیری و تأمین اعتبارات داخلی جهت نوسازی اتوبوس‌های قدیمی شهر مهم‌ترین اقدامات شورای اسلامی شهرکرد در دوره ششم است.

وی اضافه کرد: بعضی از ایستگاه‌های اتوبوس از منازل یا محل کار افراد دور است و شهروندان مجبور هستند این مسیر را با خودروی شخصی طی کنند؛ لذا احداث پارک‌سوار باید در مراکز متراکم‌تر شهر انجام شود تا شهروندان خودروهای خود را در این محل پارک و ادامه مسیر را برای رسیدن به مقصد با وسیله نقلیه عمومی طی کنند.

شهردار شهرکرد ادامه داد: احداث پارک‌سوار نیاز جدی شهر است؛ این مهم به مشاور طرح جامع شهری شهرکرد پیشنهاد داده شد و در حال بازنگری است.

واحدیان تاکید کرد: ساماندهی تاکسی‌ها از ویژگی‌های مثبت احداث پارک‌سوار است و امیدواریم این برنامه‌ها بر مبنای اصول مهندسی و آینده‌نگری طراحی و اجرا شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی مشاغل مزاحم به ویژه در ورودی‌های شهر در راستای صیانت از حقوق شهروندان است؛ برحسب ضرورت، ساماندهی این مشاغل باید با جدیت دنبال شود که این موضوع نیز به مشاور طرح جامع شهری شهرکرد پیشنهاد داده شده و در حال بازنگری است.

شهردار شهرکرد گفت: تجمیع مشاغل مزاحم شهری در مکانی مناسب علاوه بر کاهش آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی موجب جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان، خدمت‌رسانی مطلوب به صاحبان کسب‌وکار، حذف زواید بصری در مرکز استان و رضایت شهروندان می‌شود.

وی افزود: مدیریت‌شهری شهرکرد آماده تعامل، مشارکت و همکاری با شهرداری کیان و سایر شهرهای استان چهارمحال‌وبختیاری در حوزه‌های شهری و گردشگری است.

کد خبر 627988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.