باز شدن گره کور مترو با واگذاری ۵۵ واگن/ ورود موتورسیکلت‌های برقی برای کاهش آلودگی هوا

شهردار قم از ابلاغ قرارداد قطعی تحویل ۵۵ واگن مترو با اعتباری بالغ ‌بر ۳۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: مدیریت شهری هزینه‌ای بابت خرید واگن‌ها نمی‌دهد و تمام هزینه را دولت پرداخت می‌کند که می‌تواند برای شهر قم گره‌گشا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم آذرماه_ در شصت‌وهفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، اظهار کرد: قرارداد ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با بانک مهر نیز به امضا رسیده است و به طور قطع برای شهرداری نیز سهمیه‌ای در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند در کنترل آلودگی هوا به مدیریت شهری کمک کند.

وی افزود: قرارداد قطعی تحویل ۵۵ واگن به شهر قم ابلاغ شده و رقم قرارداد نزدیک به ۷۰ میلیون یورو معادل ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: مدیریت شهری هزینه‌ای بابت خرید واگن‌ها نمی‌دهد و تمام هزینه را دولت پرداخت می‌کند که می‌تواند برای شهر قم گره‌گشا باشد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به خرید ۹۹ دستگاه اتوبوس، تصریح کرد: چهارشنبه هفته گذشته ۱۵ دستگاه از این ۹۹ دستگاه وارد ناوگان اتوبوس‌رانی شد و تا پایان سال ۳۵ دستگاه دیگر وارد ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری قم خواهد شد.

وی با اشاره به خرید ۵۰ دستگاه ون، اضافه کرد: مجموع این اتفاقات به شهرداری قم کمک می‌کند تا حمل‌ونقل عمومی کارآمدتر و به‌روزتری داشته باشد؛ سایت نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز بعد از مدت‌ها باز شده است و در این خصوص نیز شهرداری برنامه‌های جامعی دارد.

شهردار قم با بیان اینکه در بخش پژوهش ضعیف عمل کرده‌ایم، تصریح کرد: آئین‌نامه تیپ پژوهش‌های شهرداری از سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است، آغاز به کار مرکز پژوهش‌های شوراهای اسلامی شهر نیز از سال ۱۳۹۷ کلید خورده است؛ امیدواریم با همکاری این دو بخش بتوانیم راه پژوهش را در مدیریت شهری باز کنیم و ۱۰ درصد ردیف بودجه مطالعات را به پژوهش اختصاص دهیم.

سقائیان‌نژاد گفت: حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری قم اقدام خوبی انجام داده و حدود ۱۰۰ پروژه که بیشتر آنها هم کاربردی است را شناسایی کرده است، در تلاش هستیم به کمک شورای اسلامی شهر تعدادی از این پروژه‌ها را به دانشگاه‌های سراسر کشور معرفی کنیم تا در قالب پژوهش‌های سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در کاهش معضلات شهر و مدیریت علمی و کارآمد، افزود: با این اقدام می‌توانیم چالش‌ها و مشکلات مدیریت شهری را بررسی کنیم و گام خوبی جهت رفع مشکلات و معضلات برداریم تا تصمیماتی علمی‌تر و شفاف‌تر از گذشته اتخاذ شود.

کد خبر 627985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.