خرید خودرو در بورس کالا به زبان ساده

طی ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاران مختلف به سمت خرید خودرو از بورس آمده‌اند؛ در این گزارش به زبان ساده توضیح داده‌ایم که چگونه در بورس کالا خرید خودرو انجام دهید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با تقویت نگاه به بازار آزاد و حذف قیمت‌گذاری دستوری، کم‌کم به سمت عرضه تمام خودروها در بورس کالا می‌رویم.

بورس کالا در ماه‌های اخیر پذیرش بسیاری از خودروهای سبک و سنگین داخل و خارجی را انجام داده است و در ماه‌های اخیر نیز سرمایه‌گذاران مختلف به سمت خرید از این بازار آمده‌اند؛ حال به زبان ساده توضیح خواهیم داد که چگونه در بورس کالا خرید خودرو انجام دهید.

۱- باید به وب‌سایت یک کارگزاری بورس اوراق بهادار مراجعه کند و داخل سامانه آنلاین درخواست کد کالا را ثبت کند، در صورتی که سجامی باشید اطلاعات شما در سامانه وجود خواهد داشت. برای ثبت‌نام داخل سامانه هر کارگزاری مدارک مختلفی را درخواست می‌کند ولی برخی از کارگزاری‌ها در صورت داشتن کد سجام صرفاً نمونه امضا را نیازمند هستند.

۲- پس از ثبت‌نام ابتدایی داخل سایت کارگزاری مربوطه باید یکی از حساب‌های بانکی خود را به نام حساب وکالتی معرفی کنید، کارگزاری دسترسی برداشت از این حساب را خواهد داشت.

۳- فرم بانکی را پرینت بگیرد و سپس اطلاعات را تکمیل و به یکی از شعب بانک مربوطه مراجعه کنید.

۴- پس از ثبت داخل بانک مجدد وارد سایت کارگزاری شوید و اطلاعات بانکی را ثبت کنید، در صورتی که این گزینه وجود نداشت به صورت حضوری به یکی از دفاتر کارگزاری مربوطه مراجعه یا با کارشناسان آن تماس حاصل کنید.

۵- کد بورس کالای شما در طی ۲۴ ساعت صادر خواهد شد.

۶- آگهی عرضه خودرو درخواستی خود را در سامانه بورس کالا مشاهده کنید.

۷- در برخی از خودروها نیاز است نیمی از وجه را واریز کنید که این واریزی را تا روز قبل از عرضه خودرو در بورس کالا انجام داده و سپس ثبت درخواست خرید را از سامانه آنلاین ثبت کنید.

۸- در زمان خرید دو حالت خرید وجود دارد، یکی حالت قیمت باز است که اگر این مورد را انتخاب کنید کارگزار تا سقف رقابت قیمت برای شما پیشنهاد خرید را ثبت می‌کند و حالت دوم دارای محدودیت قیمت است که اگر بالاتر از یک سطح مشخصی قیمت حرکت کرد معامله لغو می‌شود.

۹- در صورت انجام معامله بین سه تا پنج روز باید تکمیل وجه داشته باشید.

۱۰- تاریخ تحویل خودروها مشخص و حدود سه ماه است.

۱۱- به تمام قیمت‌های معامله شده ۱۳ درصد عوارض و مالیات اضافه می‌شود.

۱۲- در سال تنها یک خودرو می‌توانید خریداری کنید.

۱۳- اغلب قیمت‌های معامله شده با بازار آزاد تفاوت معناداری دارد.

۱۴- به احتمال زیاد خودروهای وارداتی طی ماه‌های آینده در بورس کالا عرضه خواهد شد.

کد خبر 627981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.