شهرداری اصفهان پای کار جوانان بوده است/ سایر دستگاه‌ها همکاری نکرده‌اند

معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: تنها دستگاهی که تاکنون پای کار جوانان استان بوده، شهرداری اصفهان است و به‌رغم پیگیری‌های متعدد سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را انجام نداده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید صافی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان، اظهار کرد: در جلسه پیشین ابن ستاد مقرر شد دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اداره کل اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، کانون پرورش فکری، حوزه هنری و امور مساجد درخصوص فضاها و مکان‌های قابل واگذاری به سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان مکاتبه‌ای داشته باشد که به رغم پیگیری‌های فراوان، هیچ‌یک از دستگاه‌ها مکان قابل واگذاری اعلام نکردند.

وی افزود: به گفته رئیس جمهور، تا پایان امسال باید حدود ۵۰۰ هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان اصفهان در اردوهای راهیان پیشرفت شرکت کنند. این اردوها برای آشنایی جوانان و نوجوانان با دستاوردهای صنعتی، دفاعی و علمی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. برنامه‌ریزی‌ها و مکاتبات لازم برای اجرای این طرح انجام شد اما هیچیک از دستگاه‌ها همکاری نکردند.

معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: برای آگاهی بخشی به دستگاه‌های عضو در طرح نهضت ملی معرفی ازدواج نیز، نامه به همه دستگاه‌ها ارسال شد که پاسخی دریافت نکردیم. همچنین دفتر امور بانوان استانداری اصفهان نیز به دنبال برگزاری جلسه با معاونت بانوان ریاست جمهوری و خیران فعال در این حوزه است.

صافی اضافه کرد: با تاکید استاندار اصفهان بر اهمیت مسائل و موضوعات مرتبط با حوزه جوانان مقرر شده بود در جلسات ستاد ساماندهی امور جونان رؤسا و مدیران کل دستگاه‌ها حضور داشته باشند که همکاری خوبی در این زمینه انجام شد و امروز شاهد حضور این مدیران و یا نماینده‌های آنان هستیم.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۵۲ طرح از تشکل‌های جوانان استان به دبیرخانه فرصت برابر ارسال شده است، رشد تعداد این طرح‌ها نشان دهنده رشد مشارکت اجتماعی است. جمع مبلغ درخواستی طرح‌ها ۴۴ میلیارد تومان و اعتبار موجود این حوزه یک میلیارد تومان است. بنابراین تشکل بنیاد بهمن در استان ضرورت دارد تا از این طریق مبالغ مسئولیت‌های اجتماعی استان در این زمینه‌ها هزینه شود.

معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: از تعداد ۲۸۰ سمن موجود طبق پایش مفصل صورت گرفته ۱۵۱ سمن فعال هستند. تعداد ۲۵۸ مورد متقاضی ثبت سازمان مردم‌نهاد جوانان جدید وجود دازد که از این تعداد ۷۰ مورد در حال تکمیل قطعی فرایند است. لازم است دستگاه‌ها در این زمینه تسهیل‌گری کنند.

صافی اضافه کرد: فراخوان صدور مجوز قانونی تأسیس مراکز و دفاتر تخصصی ازدواج و خانواده داده شده و هر فردی که دو مدرک دانشگاه در مقاطع متوالی داشته باشد می‌تواند مجوز تأسیس این مراکز را دریافت کند.

وی تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته ۱۴ مورد از این مراکز در استان فعال شده و هدف‌گذاری شده که تا پایان خردادماه سال آینده تعداد ۸۰ مرکز ازدواج و خانواده در اصفهان ایجاد شود.

معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: لازم است دستگاه‌ها از این مراکز پشتیبانی کنند که در این زمینه ارجاع پرونده‌های دادگستری در حوزه خانواده به این مراکز تخصصی، ارجاع آموزش‌های کارگاهی اجباری پیش از ازدواج به این مراکز، اختصاص وام کارآفرینی به این مراکز برای رهن مکان و خرید تجهیزان و اختصاص بیمه خدمات مشاوره به این مراکز از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

صافی اضافه کرد: به همت شهرداری اصفهان و در راستای برگزاری جلسات گفت و شنود با جوانان، نشست جوانان و نوجوان بی واسطه با مسئولان شهری برگزار شد و شبهات حوزه عملکرد ولایت فقیه، عملکرد اقتصادی و اجرای مسئولان نظام و مطالبه‌گری‌های جوانان در این جلسه پاسخ داده شد. تنها دستگاهی که در این زمینه پای کار بوده، شهرداری اصفهان است.

کد خبر 627957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.