مسافرکش‌های غیرمجاز ساماندهی شوند

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا گفت: حضور تعداد زیادی مسافرکش غیرمجاز یکی از معضلات بزرگ شهر است؛ بنابراین از مسئولان متولی انتظار داریم این رانندگان را هرچه سریع‌تر ساماندهی کنند.

بهزاد پیران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حضور تعداد زیادی تاکسی برون‌شهری آستارا و حومه و مسافرکش‌های غیرمجاز، مشکلاتی را برای حمل‌ونقل درون‌شهری ایجاد کرده و موجب کسادی کسب‌وکار رانندگان تاکسی و ترافیک سنگین در شهر آستارا شده است.

وی افزود: تاکسی‌های برون‌شهری که در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر آستارا تا روستاهای بخش‌های مرکزی و لوندویل تردد می‌کنند به لحاظ قانونی اجازه ورود به داخل شهر آستارا را ندارند و باید در ایستگاه‌های ورودی شهر مسافران را پیاده یا سوار کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا خاطرنشان کرد: در اواخر دهه ۱۳۸۰، ایستگاه تاکسی‌های برون‌شهری در ورودی شهر با امکاناتی از جمله احداث سرویس بهداشتی، نصب کانکس و آسفالت محل پارک خودروها توسط شهرداری انجام شد، اما با اعتراض برخی افراد و دستور نماینده وقت آستارا در مجلس شورای اسلامی، ایستگاه تاکسی جمع‌آوری شد.

پیران تصریح کرد: توقف تاکسی برون‌شهری و مسافرکش‌های غیرمجاز در میدان نماز و تقاطع حکیم نظامی موجب ترافیک سنگین در شهر شده و امکان خدمات‌رسانی برای رانندگان تاکسی شهری به خصوص در مسیر شهرک عباس‌آباد غیرممکن می‌شود؛ بنابراین از سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری، پلیس راهور، شورای اسلامی شهر و شورای ترافیک شهرستان آستارا انتظار داریم مسافرکش‌های شخصی و ایستگاه‌های تاکسی برون‌شهری آستارا و لوندویل را ساماندهی کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه هزینه بسیاری از کالا و خدمات از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه رانندگان تاکسی، لوازم یدکی، لاستیک، روغن و تعمیر و سرویس خودرو چندین برابر افزایش یافته است و بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند همچنین سالیانه مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند، حضور مسافرکش‌های غیرمجاز، امنیت شغلی رانندگان تاکسی را تهدید می‌کند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 627923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.