صرفه‌جویی ارزی یک میلیارد دلاری با انجام بومی‌سازی در ایمیدرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو با راه‌اندازی دفتر بومی‌سازی و راهبری شرکت‌ها در این حوزه، تاکنون یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی را رقم زده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت صنعت، وجیه‌الله جعفری در نشستی با حضور معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: برگزاری جشنواره «اینوماین» توسط ایمیدرو با هدف شناسایی ایده‌های ارزش‌آفرین، موجب شد تا جریان فناورانه در حوزه معدن و صنایع معدنی بیش از پیش مورد توجه واقع و طرح‌های پژوهشی بسیاری توسط نخبگان ارائه شود.

وی گفت: طرح توانمندسازی دانش‌آموختگان بخش معدن و صنایع معدنی ایمیدرو نیز از دیگر اقداماتی بود که این سازمان با هدف تربیت نیروی مهارتی راه‌اندازی کرده است.

معاون وزیر صمت تامین مالی را لازمه جذب و حمایت از ایده‌ها دانست و ادامه داد: تامین مالی از طریق بازار سرمایه و بخشی از اعتبارات سازمان‌های توسعه‌ای می‌تواند شرایط را برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها و مراکز علمی‌ای که به رفع نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی کمک می‌کنند، تسهیل کند.

وی با بیان اینکه توسعه حوزه نوآوری و فناوری در شمار اولویت‌های ایمیدرو قرار دارد، اظهار کرد: قوانین مربوط به این حوزه و آیین‌نامه‌های آن پشتوانه ایجاد حرکت هستند. در این زمینه، نیروی انسانی متخصص باید محور امور قرار گیرد. برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه و راه‌اندازی دبیرخانه مشترک همراه با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری نیز از اهداف این سازمان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های فناورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

جعفری تصریح کرد: معدن و صنایع معدنی در بخش اکتشاف، استخراج و به‌ویژه فراوری دارای موضوع‌های فناورانه است و از سوی دیگر، تامین ماشین‌آلات و تجهیزات از طریق بومی‌سازی، دیگر رویکردی است که در ایمیدرو مورد توجه است.

وی افزود: این سازمان با راه‌اندازی سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ایران، شرایط را برای ارتباط بین تامین‌کننده و مصرف‌کننده تجهیزات بومی‌سازی‌شده فراهم کرده است.

کد خبر 627881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.