توضیح سایت خارجی درباره لباسی که به مسی در جام جهانی پوشاندند!

آرژانتین موفق شد سومین عنوان قهرمانی جام جهانی را به دست بیاورد و مسی، جام طلایی را با لباسی غیرمنتظره بالای سر برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی دیشب در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در استادیوم لوسیل توانست فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی را در ضربات پنالتی از پیش رو بردارد و تا کشورش به سومین قهرمانی خود در جام جهانی دست یابد.

روز گذشته برای مسی بسیار خوش یمن بود چرا که او نه تنها توانست قهرمانی جهان را تجربه کند، بلکه پس از جام جهانی ۲۰۱۴ برای دومین بار برنده جایزه بهترین بازیکن شد تا از این حیث نیز رکورددار شود.

حالا در سراسر جهان، تصاویری از این فوق ستاره برنده ۷ توپ طلا منتشر شده که حالا جام جهانی را نیز به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرده است.

پس از اهدای مدال به تمام بازیکنان و در حالی که همه منتظر بالا بردن جام توسط لیونل مسی بودند، او با یک لباس مشکی که مسئولین قطری روی شانه‌هایش انداخته بودند روی سکو قرار گرفت و کاپ قهرمانی را بالای سر برد.

این عبا به رنگ مشکی و طلایی که با نام "بیشت" معروف است، قبلاً توسط آل ثانی، امیر قطر، به این فوق ستاره آرژانتینی داده شده بود تا پس از قهرمانی در جام روی سکو آن را بپوشد. با پایان یافتن اولین فینال جام جهانی که در خاورمیانه برگزار شد، مسی در باشکوه‌ترین روز دوران بازیگری خود با سنت محلی کشور میزبان جام جهانی همراه شد. هر چند بیشتر کاپیتان‌ها دوست دارند که در هنگام بالا بردن بزرگترین جام دنیای فوتبال پیراهن تیم ملی خود را بر تن داشته باشند، اما از کاپیتان آرژانتین خواسته شد تا برای لحظاتی با این لباس روی سکوی قهرمانی حاضر شود.

بیشت، شنل بلندی است که با تزئینات طلای واقعی ساخته شده است. کسانی که در منطقه خلیج فارس زندگی می‌کنند، این لباس را در مناسبت‌های خاص و با دید نشانه‌ای از قدردانی و احترام می‌پوشند. مقامات ارشد، سیاستمداران و افراد دارای موقعیت بالا معمولاً کسانی هستند که بیشت را بر تن می‌کنند، در حالی که عرب‌ها در سراسر دنیا برای عروسی‌ها و جشن‌های مذهبی نیز از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل از مسی نیز خواسته شده که در بزرگترین جشن دوران بازیگری خود این لباس را به عنوان نمادی از میزبان جام جهانی بر تن کند تا در آینده به یادگار بماند.

کد خبر 627838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.