مطالبات مردمی، رمز موفقیت میز خدمت الکترونیک است

مشاور و دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی با اشاره به تصویب قانون توسعه کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات (تکفا) سال ۱۳۷۹ در مجلس شورای اسلامی برای ایجاد دولت الکترونیکی، گفت: مردم باید مطالبه‌گر باشند و دولت و حاکمیت را یاری کنند تا عزم جدی برای حرکت به این سمت در مسئولان به وجود آید.

همایون یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص یکپارچه شدن سامانه‌های مختلف در شهرداری اصفهان، اظهار کرد: طراحی برنامه‌ای در قالب سکو یا "پلتفرم" الکترونیکی یکپارچه برای سامانه‌های مختلفی که در سطح شهر از جمله شهرداری وجود دارد، توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان آغاز شده و در حال حاضر به‌صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است که در پی رفع اشکالات آن هستیم تا در آینده‌ای نزدیک این سکو به‌صورت یک اپ با عنوان «اصفهان من» در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: با نشانی اینترنتی my.isfahan.ir و یک اپ با عنوان اصفهان من، تمام خدمات سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری و همچنین در صورت تمایل سایر سازمان‌های اجرایی شهر و حتی بخش خصوصی از طریق این اپ برای شهروندان و گردشگران قابل عرضه است.

مشاور و دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی با اشاره به دلایل متعدد از جمله وجود بعضی مشکلات زیرساختی و فنی که می‌تواند به بحث ارتباطات، شبکه، سرور یا خود نرم‌افزار مربوط باشد یا به دلیل مباحث امنیتی و قرار گرفتن در معرض حملات سایبری در ماه‌های اخیر که منجر به قطع شدن میز خدمت الکترونیکی در بعضی مواقع می‌شود، گفت: سعی شده است، تمهیدات به‌گونه‌ای اندیشیده شود تا بتوانیم حفاظت را به‌طور نسبتاً کامل انجام دهیم و اجازه ندهیم سیستم مختل شود؛ البته به‌دلیل وجود حملات متعدد در جنگ سایبری، این موضوع باعث قطعی مقطعی سامانه‌ها می‌شود.

وی افزود: به هر روی این اشکالات باید برطرف شود، کیفیت محصولات افزایش پیدا کند و از زیرساخت‌ها نیز باید حفاظت بهتری شود.

یزدان‌پناه با بیان اینکه در سال ۱۳۷۹ قانونی تحت عنوان توسعه کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات (تکفا) در مجلس شورای اسلامی تصویب شد تا دولت الکترونیکی ایجاد شود، گفت: برای این منظور از جمله زیرساخت‌ها در مخابرات و فیبر نوری، بودجه اختصاص داده شده است. نزدیک ۲۲ سال است که در این زمینه در حال فعالیت هستیم و برنامه جامعی نیز در این خصوص تدوین شده و به جریان افتاده است، با این وجود در حال حاضر شرایط ما در این زمینه مطلوب نیست.

وی تاکید کرد: مهمترین حرکتی که در این زمینه و برای تحقق این منظور از طرف دولت و حاکمیت در حال انجام است، اعمال اجبار برای الکترونیکی و غیرحضوری شدن ارائه بعضی خدمات سازمان‌های دولتی در تاریخی معین است.

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی افزود: از طریق درگاه واحد و آدرسی یکتا با عنوان «پنجره واحد دولت هوشمند» به نشانی ( https://sso.my.gov.ir/login) که شهرداری اصفهان به عنوان اولین نهاد به این پنجره پیوست، می‌توان وارد این درگاه شد.

وی با اشاره به اینکه مطالبات مردمی در کمک به این حرکت تأثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: مطالبات مردم در این زمینه نسبت به سایر نیازها و خواسته‌های آنها و انعکاس آن به مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار اصفهان و شهرداران مناطق باید به این پنجره اضافه شود.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: وقت از سوی مردم تقاضای موضوعی وجود داشته باشد دولت و مسئولان نیز بیشتر تمایل پیدا می‌کنند که به این سمت حرکت کنند، از این‌رو اگر نخواهیم بر سر این موضوع مجادله کنیم می‌توان گفت ۵۰ درصد باید مردم مطالبه‌گر باشند و ۵۰ درصد دیگر نیز دولت یاری کند.

کد خبر 627816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.