افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی در کلان‌شهر اصفهان/ از تردد غیرضروری خودداری کنید

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی از روز گذشته و تشدید شرایط پایداری از اواخر امروز تا اوایل روز پنجشنبه، گفت: افزایش شاخص کیفیت هوا، کاهش نسبی دید و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار تا اواسط روز پنجشنبه روی آسمان استان است، بر این اساس افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی در مناطق مرکزی و پرجمعیت استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به استقرار جوی پایدار تا اواسط روز پنجشنبه بر استان است، افزود: وضعیت جوی استان طی چند روز آینده، آسمانی کمی ابری تا نیمه‌ابری، در مناطق پر تردد شهری و صنعتی با توجه به پایداری نسبی جو و نبود وزش باد قابل ملاحظه، ادامه شرایط آلودگی هوا تا اواسط روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از امروز تا پایان هفته جاری با وارونگی دما در نیمه نخست روز، افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و صنعتی به‌ویژه کلان‌شهر اصفهان وجود دارد.

وی اظهار کرد: با خروج سامانه بارشی و کاهش سه درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق استان، از اواسط امروز به‌تدریج با افزایش شدت پایداری جوی، شاهد روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مناطق مرکزی اصفهان خواهیم بود.

حاجی‌بابایی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی از دیروز و تشدید شرایط پایداری از اواخر امروز تا اوایل روز پنجشنبه اول دی‌ماه، افزود: افزایش شاخص کیفیت هوا، کاهش نسبی دید و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی وجود دارد. افزایش شاخص کیفیت هوا، کاهش نسبی دید و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس به ویژه طی نیمه اول روز، در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی وجود دارد.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی از روز گذشته و تشدید شرایط پایداری از اواخر امروز تا اوایل روز پنجشنبه اول دی‌ماه، گفت: افزایش شاخص کیفیت هوا، کاهش نسبی دید و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی وجود دارد.

احتمال مسدود شدن محورهای سردسیر وجود دارد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد امروز با ورود فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه اول دی‌ماه، اظهار کرد: از اواسط پنجشنبه با شکل‌گیری سامانه بارش‌زای جنوبی، شرایط ناپایداری به‌صورت برف و باران از مناطق غربی آغاز خواهد شد.

وی درباره پایان فعالیت سامانه بارشی جدید روز شنبه سوم دی‌ماه در استان اصفهان، افزود: بارش باران و برف، گاهی وزش باد موقتی، رخداد مه و کاهش دید از اثرات مخاطرات این سامانه است که در روز پنجشنبه مناطق غرب و شمال غرب، و جمعه دوم دی ماه مناطق غرب، جنوب و مرکزی و شنبه سوم نیز بیشتر مناطق استان اصفهان را دربرمی‌گیرد.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و خسارت به صنعت کشاورزی از تأثیرات این سامانه بارشی در استان است.

وی تصریح کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، نبود فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حملونقل و راهداری‌ها، نبود تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان توصیه می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به منفی دو درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای منفی هفت درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 627803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.