ذوب‌آهن_آلومینیوم/ فولادشهر پذیرای شاگردان تارتار و رحمتی

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک پس از دو ماه تعطیلی در ورزشگاه فولادشهر و در چارچوب هفته دوازدهم لیگ‌برتر، به‌مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم آذرماه_ تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک در چارچوب هفته دوازدهم فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر فوتبال ایران، جام خلیج‌فارس از ساعت ۱۶ در ورزشگاه خالی از تماشاگر فولادشهر اصفهان مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

لیگ‌برتر فوتبال ایران مانند اکثر لیگ‌های دنیا، دو هفته پیش از آغاز جام‌جهانی ۲۰۲۲ تعطیل شد و یک‌روز پس از فینال جام ۲۲، دوباره به گردش افتاد؛ امروز به‌جز جدال ذوب‌آهن و آلومینیوم در اصفهان، پنج دیدار دیگر نیز برگزار می‌شود و فردا هم پیگیری خواهد شد.

ذوب‌آهن در آخرین بازی خود پیش از تعطیلی لیگ‌برتر، موفق شد به پرگل‌ترین پیروزی خود در چند سال اخیر دست پیدا کند و پنج بر یک از سد نفت مسجدسلیمان گذشت؛ در طرف دیگر آلومینیوم اراک نیز به پیش‌روی‌های نساجی پایان داد و سه بر صفر شاگردان مطهری را ناک‌اوت کرد.

هم‌اکنون جایگاه دو تیم در جدول لیگ‌برتر نزدیک به‌هم است؛ گاندوها با ۲ پیروزی، ۷ تساوی و ۲ شکست و ۱۳ امتیاز در رده نهم قرار دارد و ایرالکویی‌ها نیز پس از کسب ۱۶ امتیاز به‌دنبال ۴ پیروزی، ۴ تساوی و ۳ شکست در رده پنجم ایستاده است.

درصورت برتری خانگی شاگردان تارتار، ذوب‌آهن دست‌کم دو رده در جدول لیگ‌برتر بالا می‌آید؛ اما با پیروزی آلومینیوم مقابل ذوب‌آهن، شاگردان رحمتی بدون تغییر در جایگاه، رده پنجمی خودشان را تثبیت می‌کنند.

قضاوت این دیدار برعهده سعاد وفاپیشه است و فرهاد مروجی و سعید زیبا کمک‌های اول و دوم وی خواهند بود؛ همچنین محمدباقر پورباقر به‌عنوان داور چهارم این دیدار انتخاب شده و حسین نجاتی نیز ناظر داوری بازی ذوب‌آهن و آلومینیوم در هفته دوازدهم لیگ‌برتر است.

مهدی تارتار و ذوب‌آهن، شرایط خیلی‌خوبی را برای شروع‌مجدد لیگ‌برتر پشت‌سر نگذاشتند و فقط در اصفهان و دو هفته‌ای در تهران به تمرینات پرداختند؛ چند بازی دوستانه نیز برابر ون‌پارس نقش‌جهان و سپاهان‌نوین اصفهان و گل‌گهر سیرجان به انجام رساندند و نتوانستند هیچ اردویی در خارج از کشور و حتی سایر استان‌های ایران برپا کنند.

اما در زمان تعطیلی رقابت‌های لیگ‌برتر، شاگردان سیدمهدی رحمتی اردویی از دوازدهم آذرماه در آنتالیای ترکیه برگزار کردند و پس از انجام چند دیدار دوستانه و تمرینات فشرده، هفته گذشته به ایران بازگشتند و آماده‌سازی‌شان در اراک ادامه دادند.

باوجود اینکه زمان نقل‌وانتقالات زمستانی لیگ‌برتر فوتبال ایران هنوز فرا نرسیده است؛ ذوب‌آهن یک‌خروجی داشت و احسان پنشنبه وینگر گاندوها پس از مورد استفاده قرار نگرفتن توسط تارتار، در شرایطی که یک‌سال دیگر قرارداد داشت با توافقی دو طرفه از جمع ذوبی‌ها جدا شد تا رسماً شاگردان تارتار دیگر هافبک خلاقی نداشته باشند و تا پایان نیم‌فصل به احتمال فراوان دچار مشکل خواهند شد.

آلومینیوم اراک در شرایط بسیار مناسب‌تری نسبت به ذوب‌آهن قرار دارد و با توجه به برگزاری اردوی ترکیه، شانس فراوان‌تری برای پیروزی در بازی امروز دارند؛ البته طبق سوابق بازی‌های رودرروی این دو تیم در لیگ‌برتر، ذوب‌آهن تاکنون شکستی مقابل آلومینیوم نداشته، یک‌بار در فصل گذشته پیروز شد و سه بازی نیز نتیجه تساوی حاصل‌کارشان بوده است.

در مصاف فصل گذشته، ذوب‌آهن چهار بر صفر بازی برگشت را برابر آلومینیوم در اصفهان برنده شد و پس از همان بازی، رسول خطیبی از هدایت آلومینیوم برکنار و سیدمهدی رحمتی جایگزین وی شد؛ باید دید شرایط فصل گذشته تکرار می‌شود یا رحمتی با تیم سرسخت خود دست‌پر اصفهان را ترک می‌کند.

کد خبر 627741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.