نکوداشت هفته فرهنگی اصفهان با اجرای ۱۵۰ برنامه شاخص

در دوره جدید مدیریت شهری اصفهان طی یک‌سال گذشته به احترام مردم اصفهان رویدادهای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی همچون نکوداشت هفته فرهنگی اصفهان برگزار شد و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای بود که در جای جای این شهر امکان استفاده از این برنامه‌ها وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصفهان جهان‌شهری با تمدن چند هزار ساله و با قدمت کم‌نظیر فرهنگی و هنری، نماد ذوق و هنر ایرانی در چشم جهانیان است، از این رو پایگاه فرهنگ و تمدن اسامی نام‌گذاری شده است. آرمان‌شهری که فرهیختگان آن تمام عناصر فرهنگ و تمدن اسلامی را یک‌جا در آن گردآوری کرده‌اند؛ از این جهت آن را نصف‌جهان می‌دانند.

این بهشت ثانی، در اردیبهشت دیدنی‌تر از همه روزهای سال است؛ بر این اساس قریب به دو دهه است که از سوم تا نهم اردیبهشت (و امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان و ش بهای قدر، ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه) به نام‌گذاری شده است. «هفته فرهنگی اصفهان» عنوان شهرداری اصفهان این نکوداشت را پس از تأخیر چند ساله به دلیل شیوع کرونا با برپایی ۱۵۰ برنامه و اجرای شاخص در سطح مناطق پانزده‌گانه با بیش از ۲۰۰ هزار مخاطب توانست نکوداشتی شایسته و درخور شأن اصفهان برگزار کند.

برنامه‌هایی همچون اجرای چندین نمایش و تئاتر، سرودهای خیابانی، تألیف کتابچه مشاهیر اصفهان و چند عنوان کتاب گویا، کوهنوردی و همایش‌های ورزشی و خانوادگی، جشنواره عکاسی محلی، جشنواره آموزش و پخت غذای سنتی اصفهان، تولید اپلیکیشن شهدا، تولید کلیپ معرفی محلات، نمایش و آوای رادیویی، ویژه برنامه‌های معرفی هنرمندان و افراد شاخص مناطق، نمایشگاه صنایع دستی، شهرگردی و اردوی محلات، مسابقه سراسری کتابخوانی، نقاشی و خطاطی، نشست ادبی و اصفهان شناسی، مسابقات سفال‌گری، همایش نوجوان، ساخت چندین نماهنگ و کلیپ موسیقی برای فضای مجازی تنها بخشی از برنامه‌هایی بود که فقط در سطح مناطق پانزده‌گانه شهر به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار شد.

همچنین در هفته فرهنگی اصفهان، تمام اماکن تاریخی و موزه‌ها که در اختیار شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی است به صورت رایگان و امکانات تفریحی نیز با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار شهروندان قرار گرفت.

کد خبر 627700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.