از تلاطم کورس قهرمانی تا شرایط بد آب‌وهوایی

از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر،‌ شاهد برگزاری شهرآورد تهران خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر ایران پس از وقفه‌ای دوماهه از بیست‌وهشتم آذرماه پیگیری خواهد شد و در آخرین دیدار، این هفته شاهد برگزاری شهرآورد تهران هستیم که مطابق با انتظار تا این جای کار از حواشی زیادی برخوردار بوده است.

در ادامه قصد داریم مسیر طی شده توسط سرخابی‌ها را تا هفته دوازدهم و حواشی دربی مورد بررسی قرار دهیم:

پرسپولیس؛ لغزش مدعیان گل‌محمدی را به صدر رساند

قرمزپوشان پایتخت، لیگ بیست‌ودوم را با دو تساوی پی‌درپی برابر ذوب‌آهن و فولاد آغاز کردند، این موضوع باعث شد شاگردان گل‌محمدی در شرایطی که سپاهان مدعی از دو بازی ابتدایی ۶ امتیاز کسب کرده بودند، کمی از صدر جدول فاصله بگیرند.

از تلاطم کورس قهرمانی تا شرایط بد آب‌وهوایی

پرسپولیس پس از تساوی‌های متوالی در هفته سوم، روند روبه‌رشد خود را در پیش گرفت و طی هفته‌هایی که سایر رقبای جدی این تیم مانند سپاهان، استقلال و تراکتور امتیازات حیاتی را از دست دادند، خود را به صدر جدول رساند و با فاصله دو امتیازی از شاگردان ساپینتو به استقبال تعطیلات رفت.

قرمزپوشان پایتخت در ۱۱ بازی گذشته خود در لیگ برتر موفق به کسب ۳ تساوی ،۷ پیروزی و یک شکست شده‌اند که حاصل آن ۲۴ امتیاز و حضور در صدر جدول رقابت‌ها بوده است.

شاگردان گل‌محمدی در شرایطی آماده مصاف با حریف سنتی خود می‌شوند که از پنج دیدار اخیر خود سه پیروزی، یک تساوی و یک باخت را به دست آورده‌اند و می‌توان گفت با روحیه خوبی پا به میدان شهرآورد می‌گذارند.

از تلاطم کورس قهرمانی تا شرایط بد آب‌وهوایی

استقلال؛ تیم جان گرفته ساپینتو پا پس نمی‌کشد

استقلال تهران پس از قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم، فصل جدید رقابت‌ها را با هدایت ریکاردو ساپینتو و حواشی فراوانی مانند، ترافیک در خط حمله و پر بودن لیست نقل و انتقالات آغاز کرد و در همان هفته ابتدایی روبه‌روی سپاهان تن به شکست دو بر صفر داد تا هواداران آبی‌پوش رفتن فرهاد مجیدی را یک بحران جدی ببینند اما طولی نکشید که ساپینتو دست و پای تیم خود را جمع کرد و استقلال را به کورس مدعی بودن بازگرداند.

آبی‌پوشان از هفته دوم روی نوار پیروزی قرار گرفتند اما پس از گذشتن از سد ملوان و مس کرمان دوباره با بحران تساوی روبه‌رو شدند، این موضوع سبب شد شاگردان ساپینتو شانس رسیدن به صدر جدول را از دست بدهند تا حریف سنتی آن‌ها دوباره جایگاه اول را قرمز کند.

استقلال پس از دو تساوی پی‌درپی برابر نفت مسجد سلیمان و پیکان ساختار تیمی خود را پیدا و از ۶ بازی باقی مانده حداکثر امتیازات را کسب کرد تا با ۲۲ امتیاز در یک قدمی پرسپولیس قرار بگیرد.

به‌طورکلی شاگردان ساپینتو از ۱۱ بازی نیم‌فصل اول ۴ تساوی ،۶ برد و یک باخت را در کارنامه خود ثبت کردند اما پیش از رسیدن به تعطیلات در بازی سوپرجام با نتیجه یک بر صفر نساجی را شکست دادند تا ساپینتو، نخستین جام خود را با آبی‌پوشان کسب کرده باشد و آن‌ها با یک روحیه مضاعف آماده شروع شهرآورد باشند.

درخصوص پنج بازی اخیر این تیم هم باید بگوییم که استقلال ۳ برد و ۲ تساوی را به دست آورده که به لحاظ امتیاز برای این تیم مطلوب است.

از تلاطم کورس قهرمانی تا شرایط بد آب‌وهوایی

حواشی؛ از بی‌پولی آبی‌ها تا سفر لوکادیا در هوای آلوده به هلند

بدون تردید برگزاری یک شهرآورد بدون حاشیه برای فوتبال‌دوستان ایرانی به ویژه هواداران سرخابی، تبدیل به یک رؤیای بزرگ شده است زیرا هر فصل در فاصله چندین هفته تا شروع دربی، هواداران دو تیم انواع کری‌ها را بین یکدیگر رد و بدل می‌کنند و رسانه‌های ورزشی نیز هر روز اخبار جدیدی را از دو تیم ارائه می‌دهند که تب‌وتاب شهرآورد را بیشتر می‌کند.

دربی لیگ بیست‌ودوم هم از این قاعده جدا نبود و مطابق با انتظار، پیش از هر چیز زمان برگزاری این بازی توسط سازمان لیگ و هواشناسی شهرآورد را به حاشیه برد، زیرا در ابتدا سازمان لیگ اعلام کرد به دلیل آلاینده‌های غلیظ و آلودگی بیش از اندازه هوای تهران دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال به تعویق افتاده است و پس از این اطلاعیه سازمان هواشناسی ضمن تکذیب این موضوع مدعی شد که دربی تهران در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

از تلاطم کورس قهرمانی تا شرایط بد آب‌وهوایی

حدود دو فصل است که لیگ برتر ایران به دلایل مختلف حضور تماشاگران در استادیوم‌های ورزشی را منع کرده و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد علی‌رغم اینکه سایر دیدارهای هفته دوازدهم بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود اما در شهرآورد شاهد حضور آن‌ها هستیم و طولی نکشید که این تصمیم فدراسیون هم منتفی شد.

از حواشی سازمان لیگ و فدراسیون که فاصله بگیریم، روز گذشته یورگن لوکادیا مهاجم تأثیرگذار قرمزپوشان به دلیل مشکلات خانوادگی ایران را ترک کرد و به حواشی دربی دامن زد. از طرفی موضوع دیگر که حواشی عجیبی را برای استقلالی‌ها رقم زده است بی‌پولی آن‌ها در این فصل و پس از حضور فتح‌الله‌زاده به عنوان مدیرعامل آبی‌پوشان بود.

از تلاطم کورس قهرمانی تا شرایط بد آب‌وهوایی

مدیرعامل تازه‌وارد استقلال پس از حضور در این باشگاه در موضع‌گیری عجیب اعلام کرد حساب مالی باشگاه صفر است و هیچ اعتباری برای آن‌ها باقی نمانده است. همین صحبت‌ها در حین برگزاری دیدارهای جام‌جهانی باعث شد تا مدتی استقلال در حاشیه باشد و بازیکنان این تیم به دنبال مطالبات خود از باشگاه استقلال باشند. با این حال روز گذشته و با اعلام رسانه رسمی باشگاه استقلال بخشی از مطالبات آبی‌ها پرداخت شده و میزان دریافتی عوامل این تیم به ۴۰ درصد رسید.

با این تفاسیر در آستانه برگزاری یکی از مهم‌ترین بازی‌های لیگ برتر ایران، قرمزپوشان پایتخت با مصدومیت بازیکنانی مانند شیخ دیاباته و تصمیم ناگهانی لوکادیا روبه‌رو هستند که می‌تواند به نفع آبی‌پوشان تمام شود.

کد خبر 627679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.