اسکالونی، فرشته نجات مسی + عکس

بی‌شک لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین، مهم‌ترین شخص در راه رسیدن لیونل مسی به آرزوهای دیرینه‌اش به‌ویژه قهرمانی در جام‌جهانی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و فرانسه از ساعت ۱۸:۳۰ امشب _ یکشنبه بیست‌وهفتم آذر _ در فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند. پس از پایان ۹۰ دقیقه با تساوی پرگل ۳ بر ۳، در ضربات پنالتی، آرژانتین ۴ بر ۲ فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی، را شکست داد و پس از ۳۶ سال انتظار، قهرمان جام‌جهانی ۲۰۲۲ شد.

بدون هیچ تردیدی، می‌توان لیونل اسکالونی، سرمربی ۴۴ساله تیم ملی آرژانتین، را خالق نسل طلایی و محشر آلبی‌سلسته دانست. وی تنها سرمربی تاریخ آرژانتین است که این تیم را به سه قهرمانی می‌رساند و تا همیشه باید از او به‌عنوان مهم‌ترین سرمربی آرژانتین یاد کرد.

اسکالونی در مدت‌زمان حضورش روی نیمکت سرمربیگری آرژانتین، با وجود سن و تجربه بسیار کم، کارهایی کرد کارستان؛ دستاوردهایی که آرژانتین طی دو سال اخیر به ویترین افتخارات خود اضافه کرده، شاهکار اسکالونی و پسرانش بوده است‌. او ابتدا مسی و کشورش را پس از ۲۸ سال به قهرمانی در کوپا آمریکا رساند، سپس فینالیسیما را با پیروزی مقابل ایتالیا فتح کرد و امشب، جاودانه‌ترین افتخار را برای کشورش به‌ارمغان آورد و پس از ۳۶ سال، طلوع خورشید را به مردم آرژانتین نشان داد.

لیونل اسکالونی، سرمربی حال حاضر آرژانتین، زمانی که مسی مقابل شیلی در فینال کوپا آمریکا شکست خورد و از تیم ملی خداحافظی کرد، در توئیتی نوشت: «این عکس همه‌چیز را بازگو می‌کند. نرو لئو»

اسکالونی فرشته‌نجات مسی+عکس

حالا پس از شش سال، اسکالونی به مسی کمک کرد تا فوق ستاره دنیای فوتبال، نه یکی، بلکه سه جام‌ ازجمله جام‌جهانی را که رویای وی بود کسب کند.

کد خبر 627672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.