‌به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان در دستورکار شرکت فرودگاه‌ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان در دستورکار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی اظهار کرد: نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته نشان‌دهنده این است که امسال نسبت به سال گذشته از بخش خصوصی بیش از پیش دعوت شده است و این بخش حضور پررنگ‌تری دارد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی از دانش روز در ارائه پروژه‌ها استفاده کرده است، افزود: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تلاش کرده است در کنار ارائه خدمات از شرکت‌های دانش‌بنیان در همه حوزه‌ها دعوت کند. چراکه باندهای فرودگاهی بزرگ کشور قبل از انقلاب و توسط شرکت‌های بزرگ خارجی ساخته شده است، اما این پروژه‌های عظیم امروز توسط شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: مصداق این موضوع باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد است که یکی از پروژه‌های بزرگ شرکت فرودگاه‌ها محسوب می‌شود و با ارزش ریالی حدود ۷۵۰ میلیارد تومان یک ماه پیش به بهره‌برداری رسید. این طرح توسط یک شرکت ایرانی و با دانش روز و بالاترین استانداردهای دنیا انجام شد.

سیدی اضافه کرد: شرکت یادشده علاوه بر انجام این پروژه عمرانی با انتشار یک کتاب، دانش تولید و ساخت این باند را به دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته عمران عرضه کرده است.

وی گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تلاش کرده است تا در این نمایشگاه از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور و دیدگاه‌های وزیر مبنی بر استفاده از بخش خصوصی بهره گیرد. به‌کارگیری بخش خصوصی در انجام پروژه‌های عمرانی و پروژه‌های تولید تجهیزات فنی در غرفه شرکت فرودگاه‌ها قابل ملاحظه است.

کد خبر 627646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.