زندانیان برلین به اینترنت دسترسی خواهند داشت

مدیران برلین تصمیم گرفتند که استفاده از اینترنت کنترل‌شده را برای زندانیان فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند در راستای اهداف بازپروری از آن استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهر برلین، راه‌اندازی پروژه‌ای را اعلام کردند که بر اساس آن اینترنت رایگان در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد. به گفته لنا کرک، سناتور دادگستری برلین، این ایالت اولین منطقه در آلمان خواهد بود که چنین اقدامی را در این مقیاس انجام می‌دهد. بر اساس این طرح، زندانیان باید تا اکتبر ۲۰۲۳ از سلول‌های خود به اینترنت دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر، زندانیان در برلین به تلویزیون و رادیو دسترسی دارند و همچنین می‌توانند تماس تلفنی برقرار کنند. با این حال، افزوده شدن اینترنت به این ترکیب، برابری اجتماعی بیشتری را برای زندانیان فراهم خواهد آورد، هرچند بسیاری از وب‌سایت‌ها و همچنین دسترسی به ایمیل و محتوای انتخابی نظیر وب‌سایت‌های رسانه‌ای کنترل‌شده می‌شود. هدف اصلی دسترسی زندانیان به اینترنت، کمک به فرصت‌های آموزشی حرفه‌ای خواهد بود، در حالی که خود زندان‌ها هزینه آن را متحمل خواهند شد.

زندانیان برلین به اینترنت دسترسی خواهند داشت

بسیاری از خدماتی که کاربران عادی اینترنت به آن دسترسی دارند، در زندان‌ها هزینه خواهند داشت. بر اساس اطلاعات مقامات، دستگاه‌ها و تعمیر و نگهداری آن‌ها به‌طور قطع رایگان خواهد بود اما تماس‌های ویدئویی مشمول هزینه می‌شود. ارسال ایمیل برای زندانیان آزاد است اما توسط کارکنان به‌صورت موقت بررسی می‌شوند. همچنین ورود به شبکه‌های اجتماعی نیز در حال حاضر مسدود است.

این ابتکار از موفقیت یک پروژه آزمایشی ناشی می‌شود که در یکم دسامبر در زندان زنان در لیشتنبرگ راه‌اندازی شد. سپس این سیستم به تدریج توسط مقامات محلی گسترش یافت و قرار است تمام زندان‌های برلین را تحت پوشش قرار دهد.

سناتور لنا کرک در این رابطه توضیح داد: "برلین در حال انجام وظایف خود برای بازپروری زندانیان است و شرایط زندگی در زندان را با کسانی که در اجتماع هستند برابر می‌کند."

کد خبر 627638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.