هتل‌های لاکچری‌ برای مسافران فضایی ساخته می‌شود

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: شرکت‌های ویژه‌ای که قصد ساخت هتل‌های فضایی جذاب‌تری برای آینده دارند، در حال فعالیت هستند. هدف این شرکت‌ها، طراحی اقامتگاهی است که برای گردشگران جذابیت‌های بیشتری داشته‌باشد و صرفاً ایستگاهی برای انجام فعالیت‌های فضانوردان نباشد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیشرفت‌های توریسم فضایی و آینده این صنعت، اظهار کرد: در توریسم فضایی علاوه بر اعزام مسافر به فضا، مباحث دیگری مانند اقامتگاه مسافران فضایی نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: زمانی که مسافر به فضا می‌رسد باید اقامت‌گاهی داشته‌باشد؛ درحال‌حاضر هتل یا اقامتگاهی که برای مسافران فضایی در نظر گرفته شده «ایستگاه فضایی بین‌المللی» است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: تنها ایستگاه فضایی بین‌المللی به عنوان اقامتگاه مسافران و فضانوردان قابلیت استفاده دارد و سازمان فضایی روسیه نیز توریست‌های فضایی خود را به همین ایستگاه اعزام می‌کند.

وی در رابطه با ویژگی‌ها و مشکلات ایستگاه فضایی بین‌المللی گفت: ایستگاه فضایی بین‌المللی در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفته است و تقریباً هر ۹۰ دقیقه یک‌بار به دور زمین می‌چرخد.

مرادی اشاره کرد: زندگی کردن در این ایستگاه به دلیل وجود مشکلات ریسک زیادی دارد؛ اقامتگاه فضایی باید ابتدا نسبت به پرتوهای خطرناکی که در فضا وجود دارد و از اجرام کیهانی مختلف مانند خورشید ساطع می‌شود در امان باشد.

وی در همین رابطه ادامه داد: وجود عناصر حیاتی مانند اکسیژن به‌طورمداوم باید در اقامتگاه‌های فضایی مورد بررسی قرار گیرد.

این پژوهشگر علوم فضایی افزود: یکی دیگر از مسائلی که در ساخت اقامتگاه فضایی حائز اهمیت است، جذابیت فضای داخلی ایستگاه برای مسافرین است.

وی تصریح کرد: درواقع مکانی که برای اقامت توریست در نظر گرفته می‌شود، نباید یک فضای ساده و صرفاً مانند محیط کار باشد؛ ممکن است فضانوردان بتوانند در محیطی ساده مانند ایستگاه فضایی فعالیت کنند، اما مسافری که برای جنبه گردشگری به اقامت‌گاه فضایی می‌رود، باید در محیط جذاب‌تری قرار گیرد.

مرادی در رابطه با آینده هتل‌های فضایی گفت: شرکت‌های ویژه‌ای که قصد ساخت هتل‌های فضایی جذاب‌تری برای آینده دارند، در حال فعالیت هستند؛ هدف این شرکت‌ها، طراحی اقامتگاهی است که برای گردشگران جذابیت‌های بیشتری داشته‌باشد و صرفاً ایستگاهی برای انجام فعالیت‌های فضانوردان نباشد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: هتل‌های فضایی باید به گونه‌ای طراحی شود که علاوه بر حفظ سلامتی گردشگر سفری خاطره‌انگیز را برای وی رقم بزند.

کد خبر 627595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.