با مربیان قهرمان جام‌جهانی آشنا شوید

تاکنون ۲۰ سرمربی همراه تیم‌های ملی قهرمان جام‌جهانی شده‌اند و امشب در فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ میان آرژانتین و فرانسه، دشان به‌دنبال دومین قهرمانی رویایی در جهان است و اسکالونی می‌خواهد نامش در کتاب تاریخ ثبت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از پشت‌سر گذاشتن نزدیک به چهار هفته و انجام ۶۳ بازی امشب _ یکشنبه بیست‌وهفتم آذر _ تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و فرانسه برای تصاحب کاپ قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، پا به ورزشگاه ۸۰ هزار نفری ملی لوسیل خواهند گذاشت و آماده‌اند پس از پایان بازی، دست‌های خود را برای بالا بردن جام قهرمانی به آسمان برسانند.

تقابل امشب آرژانتین و فرانسه حیثیتی و نفس‌گیر خواهد بود و روی نیمکت نیز جذابیت خاصی برقرار است. از طرفی، لیونل اسکالونی ۴۴ساله در ادامه رویاپردازی‌های خود همراه تیم ملی آرژانتین، پس از جام قهرمانی کوپا آمریکا، چشم به جام‌جهانی ۲۰۲۲ دوخته است. در سمت دیگر، دیدیه دشان ۵۴ساله که در جام‌جهانی ۲۰۱۸ فرانسه را پس از ۲۰ سال قهرمان جهان کرد، کت قهرمانی را به تن کرده و می‌خواهد با دبل در قهرمانی جام‌جهانی، نام خود را در تاریخ جاودانه‌تر کند.

در ادامه، نگاهی به تمام سرمربیانی می‌اندازیم که دست‌کم یک بار یا بیشتر همراه تیم‌های ملی به قهرمانی در جام‌جهانی رسیده‌اند:

۱. آلبرتو سوپیکی (۱۹۳۰ همراه اروگوئه)

۲. ویتوریو پوتسو (۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ همراه ایتالیا)

۳. خوان لوپز فونتانا (۱۹۵۰ همراه اروگوئه)

۴. سپ هربرگر (۱۹۵۴ همراه آلمان غربی)

۵. ویسنته فئولا (۱۹۵۸ همراه برزیل)

۶. آیموره موری را (۱۹۶۲ همراه برزیل)

۷. آلف رمزی (۱۹۶۶ همراه انگلیس)

۸. ماریو زاگالو (۱۹۷۰ همراه برزیل)

۹. هلموت شون (۱۹۷۴ همراه آلمان غربی)

۱۰. لوئیس منوتی (۱۹۷۸ همراه آرژانتین)

۱۱. انزو بیرزوت (۱۹۸۲ همراه ایتالیا)

۱۲. کارلوس بیلاردو (۱۹۸۶ همراه آرژانتین)

۱۳. فرانتس بکن‌بائر (۱۹۹۰ همراه آلمان غربی)

۱۴. کارلوس پری را (۱۹۹۴ همراه برزیل)

۱۵. امه ژاکه (۱۹۹۸ همراه فرانسه)

۱۶. لوئیس فیلیپه اسکولاری (۲۰۰۲ همراه برزیل)

۱۷. مارچلو لیپی (۲۰۰۶ همراه ایتالیا)

۱۸. ویسنته دل بوسکه (۲۰۱۰ همراه اسپانیا)

۱۹. یواخیم لوو (۲۰۱۴ همراه آلمان)

۲۰. دیدیه دشان (۲۰۱۸ همراه فرانسه)

۲۱. دیدیه دشان (فرانسه) یا لیونل اسکالونی (آرژانتین)؟

به گزارش ایمنا، تا امروز، در ۲۱ دوره‌ای که جام‌جهانی برگزار شده، فقط یک سرمربی (ویتوریو پوتسو همراه ایتالیا) موفق شده دو قهرمانی در جهان به‌ثبت برساند که از قضا متوالی هم بوده‌اند. دیدیه دشان در صورت قهرمانی فرانسه می‌تواند در کنار پوتسو رکورددار شود. همچنین لیونل اسکالونی به‌دنبال این است تا سرمربی شماره ۲۱ لقب گیرد که تیم ملی را قهرمان جام‌جهانی می‌کند.

کد خبر 627582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.