بورس امروز ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱/شاخص کل می‌تواند به ۱,۵۳۰ هزار واحد برسد؟

در صورتی که شاخص کل بتواند از سطح یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد به راحتی عبور و تثبیت شود انتظار رشد تا ۵۳۰ هزار واحد وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس امروز با رشد ۳۰ هزار واحدی هم از سطح مقاومت یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد عبور کرد و به هم کانال یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد بازگشت، با رشد قیمت دلار در بازار آزاد به سطح ۳۹ هزار ۵۵۰ تومان نمادهای دلار محور بازار سرمایه با تقاضای خوبی همراه بودند.

در بازار بورس امروز فارس، فولاد، فملی، کچاد، وغدیر، نوری، شپنا بیشترین تأثیر مثبت و در بازار فرابورس نمادهای هرمز، زاگرس، فغدیر، آریا، شگویا، شرانل بیشترین تأثیر مثبت را داشت، پیش‌بینی‌ها حاکی از تداوم روند نزولی در صورت حفظ سطح یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد است.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد ۳۰ هزار ۳۰۸ واحدی به سطح یک میلیون ۵۰۰ هزار ۲۴۱ رسید و شاخص کل هم وزن با رشد هفت هزار ۴۸۳ واحد در سطح ۴۴۶ هزار ۹۶۱ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۳۲۹

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۸۳

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۱۶۴ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۲۲ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۲۱۷

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۹۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۶۰ هزار ۴۶۱ و ۴۰ هزار ۵۸۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۰ میلیارد ۴۶۱ و شش میلیارد ۶۲۳ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

افران، کمند، اهرم، همای، خگستر.

بیشترین حجم معامله

خگستر، خودرو، خساپا، ذوب، شستا.

بیشترین افزایش قیمت

اخابر، واتی، پتایر، سشمال، وپترو.

بیشترین کاهش قیمت

وآذر، خمهر، غاذر، قشکر، فخاسح.

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد.

تحلیل: در صورتی که شاخص کل بتواند از سطح یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد به راحتی عبور و تثبیت شود انتظار رشد تا ۵۳۰ هزار واحد را خواهیم داشت.

بورس امروز ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱/شاخص کل می‌تواند به ۱,۵۳۰ هزار واحد برسد؟

وضعیت بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری

بورس امروز ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱/شاخص کل می‌تواند به ۱,۵۳۰ هزار واحد برسد؟

مجوز گرانی ۳۱ درصدی محصول شرکت دارویی صادر شد

شرکت دارویی، مجوز افزایش ۳۱ درصدی نرخ فروش یک محصول را از سازمان غذا و دارو گرفت که از روز گذشته اعمال شد.

شرکت داروسازی آوه سینا از دریافت مجوز افزایش ۳۱ درصدی نرخ فروش یک محصول از سازمان غذا و دارو خبر داد که از دیروز اعمال شد و با توقف یک ساعته نماد، آماده بازگشایی شد.

بر این اساس، "داوه" اعلام کرد: نرخ فروش هر عدد قرص استیل سیستئین جوشان ۶۰۰ بالغ بر ۳۱ درصد افزایش یافت که از بیست‌وششم آذر اعمال می‌شود.

داروسازی آوه سینا با سرمایه ۶۹.۶ میلیارد تومانی در بازار اول معاملات فرابورس حضور دارد.

فرصت ۴ روزه به مدیران ۱۲ شرکت بورسی در آستانه سلب صلاحیت

پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس، گفت: صلاحیت مدیران ۱۲ شرکت بورسی حاضر در سبد سهام عدالت اگر تا چهار روز آینده سود سهام را تا پایان آذر پرداخت نکنند، سلب خواهد شد.

درخصوص واریز سود سهام عدالت گفت: اگر شرکت‌ها طبق جدول زمان بندی اعلامی، سود سهام عدالت را تا پایان آذر ماه پرداخت نکنند، سلب صلاحیت مدیران یکی از مواردی است که کمیته تخلفات می‌تواند به آن رأی بدهد. همچنین وعده‌هایی مبنی بر واریز سود باقیمانده سال ۹۹ که رقم ناچیزی است در همین آذر ماه داده شد.

۱۲ شرکت پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه شیراز، پالایشگاه تبریز، پالایشگاه لاوان، پتروشیمی مارون، آلومینیوم ایران، فجر انرژی خلیج فارس، فولاد آلیاژی ایران، سیمان داراب، فولاد مبارکه، گل گهر و ایران ترانسفو، چهار روز تا پایان آذر برای واریز سود سهام عدالت مهلت دارند و در غیر این صورت باید منتظر برخورد سازمان بورس باشند.

از ۲۴ شرکت موجود در سبد سهام عدالت ۱۰ شرکت پالایشگاه تهران، پالایشگاه اصفهان، فولاد خوزستان، پتروشیمی تندگویان، بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات، پست بانک، حمل و نقل پتروشیمی و پارس سوئیچ سود را به طور کامل پرداخت کردند و چهار شرکت ملی مس، چادرملو، پتروشیمی جم و کشتیرانی، تنها بخشی از سود را واریز کرده‌اند. شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، بیمه دانا و کارخانجات مخابراتی ایران هم سال جاری به طور کل سودی تقسیم نکردند.

نقشه بازار

بورس امروز ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱/شاخص کل می‌تواند به ۱,۵۳۰ هزار واحد برسد؟

کد خبر 627564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.