تولید و دفن زباله راهکار مدیریت پسماند نیست

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:تولید و دفن زباله راهکار اساسی نیست و با این حجم زباله تولیدی احتمالا در آینده با مشکل مکان برای دپوی زباله روبرو شویم که باید برای خروج از این بحران احتمالی باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی منافی امروز_ یک‌شنبه بیست‌وهفتم آذرماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست برای بررسی موضوع اقدامات انجام شده و در دست اقدام سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در خصوص طرح جامع مدیریت پسماند و اقدامات اساسی در خصوص سایت زباله نازلو برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تولید حجم زیاد زباله در شهر باید نگاه ویژه به ساماندهی محل دفن و مدیریت پسماندهای شهری در بودجه سال آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: تولید و دفن زباله راهکار اساسی نیست و با این حجم زباله تولیدی احتمالاً در آینده با مشکل مکان برای دپوی زباله روبرو شویم که باید برای خروج از این بحران احتمالی تدابیر لازم اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با تعیین تکلیف پیمانکار فعلی کارخانه کمپوست، باید به فکر جذب سرمایه گذار برای احداث کارخانه تولید انرژی از پسماند و تولید کمپوست باشیم.

وی تصریح کرد: اعتبار لازم برای ساماندهی سایت زباله نازلو تأمین شود و همچنین گزارش آزمایش‌ها آب‌های زیرزمینی برای اطمینان اعضای شورا از نفوذ نکردن شیرابه به آب‌های زیرزمینی روستاهای اطراف به طور مستمر به شورا ارسال شود، در کنار سایر اقدامات، پیگیری استفاده از اعتبارات ملی برای ساماندهی پسماندها به خصوص صندوق ذخیره محیط زیست در برنامه کاری قرار داده شود.

منافی افزود: از توان بخش خصوصی و برون‌سپاری بخشی از مأموریت‌های مدیریت پسماند برای بهبود کیفی و کمی فعالیت‌ها اجرایی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت کاهش اثرات زیست محیطی استفاده از نمک در یخ‌زدایی معابر در زمستان بررسی و راهکارهای لازم ارائه شود.

کد خبر 627547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.