بدون افزایش سهم ریل در ترانزیت کالا نمی‌توان روی قیمت کالا مانور داد

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: باید سهم حمل ریلی بار از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد ارتقا پیدا می‌کرد که این مهم، تاکنون محقق نشده است، لذا تا سهم ریل در افزایش ترانزیت کالا انجام نشود، نمی‌توان روی قیمت کالا مانور داد و قیمت تمام‌شده حمل ریلی بار کاهش نخواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد بذرپاش درباره تکمیل پروژه رشت-آستارا با سرمایه‌گذاری روسیه، با گرامی‌داشت یاد مرحوم قاسمی اظهار کرد: تمام سیاست‌های وزیر سابق راه‌وشهرسازی در دستور کار قرار دارد؛ تعهدات وزیر پیشین را در حوزه زیرساخت‌ها پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری ما به اتمام رساندن کریدور شمال به جنوب است، گفت: به دنبال تأمین منابع برای تکمیل این کریدورها هستیم، چراکه منابع فعلی کفاف تکمیل آن‌ها را نمی‌دهد. نظر دولت بر رونق حوزه حمل‌ونقل است و در اکثر مذاکرات با کشورهای خارجی به ویژه همسایگان، این موضوع محور مذاکرات طرفین قرار دارد.

وزیر راه‌وشهرسازی در رابطه با تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا خاطرنشان کرد: به‌دنبال افزایش دسترسی‌های ریلی به کشورهای همسایه هستیم و امروز صبح هم با طرف‌های خارجی پیرامون این موضوع جلسه داشتیم.

بذرپاش درباره سهم حمل ریلی نیز اضافه کرد: سهم حمل ریلی بار از ۱۰ درصد باید به ۳۰ درصد ارتقا پیدا می‌کرد که این مهم تاکنون محقق نشده است، لذا تا سهم ریل در افزایش ترانزیت کالا انجام نشود، نمی‌توان روی قیمت کالا مانور داد و قیمت تمام‌شده حمل ریلی بار کاهش نخواهد یافت.

کد خبر 627541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.