ساماندهی فضای اطراف مسجد تاریخی آقابزرگ

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد گفت: بخشی از اقدامات عمرانی شهرداری در راستای تملکات و آزادسازی، زمینه را برای ایجاد فضای سبز و احداث پارکینگ در فضای اطراف مسجد فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر شاهوردی امروز - یکشنبه بیست‌وهفتم آذرماه- در جمع خبرنگاران در خصوص مسجد تاریخی آقابزرگ، اظهار کرد: در طرح تفصیلی شهر، مقابل مسجد یک فضای سبز و یک پارکینگ طبقاتی تعریف و ایجاد شده است.

وی افزود: معبر مقابل این بنای تاریخی تبدیل به یک معبر ۱۲ متری می‌شود و از خیایان فردوسی به خیابان ولیعصر متصل خواهد شد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از اقدامات عمرانی شهرداری برای انجام تملکات و آزادسازی زمینه را برای ایجاد فضای سبز و پارکینگ آماده کرده است.

شاهوردی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگی در شهرکرد، تصریح کرد: این شهرداری مرکب از نمایندگان اداراتی از جمله میراث فرهنگی و شهرداری است که در خصوص اجرای طرح‌های عمرانی یا تعریف کاربری‌های فرهنگی برای ابنیه تاریخی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه روشنایی معابر این محدوده تاریخی مطلوب نیست، تاکید کرد: لازم است طرح‌های خدماتی زیادی در این منطقه اجرایی شود، شهرداری تاکنون برای تأمین روشنایی اقدامی انجام نداده است، اما سایر دستگاه‌های متولی از جمله شرکت برق نیز موظف هستند در این منطقه فعالیت بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد با تاکید بر رفع مشکلات موجود و بهبود کیفیت بازآفرینی بافت‌های فرسوده، گفت: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری تمام توان و نیروی خود را به کار گرفته و با توجه به اهمیت موضوع و نیازهای موجود و خواسته‌های بحق شهروندان، جلساتی میان اداره کل راه و شهرسازی، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و مشاور طرح برگزار و موارد بررسی شده است.

شاهوردی افزود: حجم فعالیت‌های سازمان نسبت به دیگر بخش‌های شهرداری، چشمگیر و توجه به مظاهر شهری در بافت‌های فرسوده بسیار حساس و دقیق است؛ معتقد هستم اشتباه در این حوزه به معنای لطمه زدن به هویت تاریخی و فرهنگی شهر است؛ بنابراین نیازمند تلاش مضاعف و همراهی متخصصان و کارشناسان دغدغه‌مند نهادهای ذی‌ربط هستیم.

کد خبر 627484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.