احداث پارکینگ یزدان براساس طرح تفصیلی بوده است

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد گفت: نبود پیاده‌روی مشخص برای عابران و توقف خودروها در ورودی معبر منتهی به پارکینگ یزدان موجب افزایش ترافیک شده، با وجود اینکه این پارکینگ براساس طرح تفصیلی احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان محقق امروز _ یکشنبه بیست‌وهفتم آذرماه _ در جمع خبرنگاران، با اشاره به جایگاه طرح تفصیلی در برنامه‌ریزی شهری، اظهار کرد: این طرح مبنای بسیاری از طرح‌ها از جمله جانمایی پارکینگ‌های طبقاتی است، در شهرکرد پارکینگ طبقاتی یزدان بر اساس طرح تفصیلی شهر احداث شده است.

وی افزود: احتمال دارد تملک اراضی برای احداث پارکینگ طبقاتی شهرکرد نیز براساس لکه‌گذاری در طرح تفصیلی انجام شده باشد؛ این پارکینگ در هسته مرکزی شهر احداث شده است و بسیاری از معابر از جمله خیابان‌های سعدی، ملت، دوازده محرم، ولی‌عصر (عج) و مراکز تجاری و درمانی اطراف را به خوبی پوشش می‌دهد.

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: مهندس مشاور در مطالعات طرح تفصیلی به این نتیجه رسیده است که در این نقطه از شهر باید یک پارکینگ برای ارائه خدمات به مراکز درمانی و تجاری احداث شود.

محقق تصریح کرد: شهرداری در هر نقطه‌ای از شهر که مکانی را به عنوان پارکینگ تملک می‌کند، بر اساس کاربری مشخص شده در طرح تفصیلی است؛ البته ابتدا در طرح تفصیلی یک فضا به عنوان کاربری پارکینگ مشخص می‌شود، سپس بر اساس تقاضای شهروندان ساکن در آن منطقه و درخواست‌های ارائه شده به شهرداری، مساحت لازم برای جای پارک برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: این مراحل برای پارکینگ یزدان شهرکرد نیز طی شده و برای احداث آن به صورت طبقاتی توافق شده است.

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد نبود پیاده‌روی مشخص برای عابران و توقف خودروها در ورودی معبر منتهی به پارکینگ یزدان را از مشکلات این ناحیه دانست و گفت: تابلوی توقف ممنوع و حمل با جرثقیل در این محل نصب شده است، با این همه باید برای استفاده از پارکینگ فرهنگ‌سازی شود تا شهروندان بدانند حق ندارند با پارک خودرو در محل غیرمجاز موجب شلوغی معبر شوند.

محقق با بیان اینکه عبور برای خودروها از سمت کوچه مسجد جامع یک‌طرفه و تابلوی گردش به راست ممنوع نیز نصب شده است، افزود: با وجود این اقدامات، بسیاری از شهروندان قانون را رعایت نمی‌کنند و موجب افزایش ترافیک در این محل می‌شوند.

کد خبر 627475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.