راهنما خرید انواع مدل های دوچرخه

در این مقاله می خواهیم در رابطه با یکی از وسایل رفت و آمد، و حمل و نقل ساده و سرگرمی کننده، ورزشی آماتور و حرفه ایی صحبت کنیم.

وسیله نقلیه سالم که استفاده از آن نشاط و آرامش روانی و جسمی را بدنبال خواهد داشت دوچرخه سواری در کشور های پیشرفته برای رفت و آمد درون شهری یا برای گردش استفاده بیشتری نسبت به جوامع دیگر دارند. ضمن اینکه اقشار مختلفی طبقات سنی مختلفی که از دو چرخه استفاده می کنند نسبت به جوامع غیر پیشرفته بسیار متنوع تر است.

انواع مختلف دوچرخه برای اهداف و رفع نیازهای گوناگونی تولید می شوند و برای خرید باید به مناسب بودن آن دوچرخه برای کاری که می خواهیم انجام دهیم توجه کنیم. و دوچرخه ایی که نتواند نیازمان تا حد ممکن انجام دهد خریداری نکنیم البته توجه به میزان بودجه در نظر گرفته شده و قدرت و توان مالی هم تاثیر گذار می باشد.

انواع این دو چرخه را می توانید از طریق اینترنت بهتر بشناسید و از همانجا خریداری کنید برای خرید آنلاین دوچرخه در نت داخلی فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارند که می توان بسیار آسان در ابتدا با صدها مدل از انواع دوچرخه آشنایی کامل پیدا کرد و سپس با آگاهی دوچرخه خود را خریداری نمود و بدون هیچگونه وقت تلف کردن یا زحمتی درب منزل کالای خریداری شده خود را دریافت بکنید. از میان این فروشگاه های اینترنتی می توان به فروشگاه اینترنتی فروشکالا یا فروشگاه اینترنتی دیجی کالا و بسیاری فروشگاه های دیگر اشاره کرد.

معرفی انواع دوچرخه

دوچرخه کوهستانی

دوچرخه هیبریدی

دوچرخه شهری

دوچرخه بچه گانه

دوچرخه بزرگسالان

دوچرخه دونفره

دوچرخه جاده ایی

دوچرخه کوهستانی : دوچرخه ایی است که برای راه ها و جاده های سخت و خشن و جاده هایی که دارای ناهمواری های زیادی باشند مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل این نوع دوچرخه ها را محکم و با استحگام بالا تولید می کنند در طرح ریز و تولید این دوچرخه ها بسته به مکان مورد استفاده از آلیاژهای مختلفی استفاده می کنند.

در دوچرخه کوهستانی سیستم تعلیق بسیار مهم است زیرا باعث می شود شود شوک و ضربات ناشی از پستی و بلندی، سنگ های موجود در جاده و موانع طبیعی مختلف به دوچرخه و دوچرخه سوار منتقل نشود سیستم تعلیق فنر هایی است که در دوچرخه بکار می برند معمولا دوچرخه های کوهستانی را از نظر سیستم تعلیق به چهار نوع تقسیم می کنند.

دوچرخه کوهستانی هارد : دو چرخه ایی که هیچ گونه فنری در آن قرار داده نشده اما طراحی این دوچرخه بر اساس دوچرخه کوهستانی است معمولا از دوچرخه های هارد برای جاده های صاف استفاده می شود مانند خیابان ها و یا کوچه های شهری که معمولا دارای موانع طبیعی نیستند و ضربات کمتری به آن وارد می شود.

راهنما خرید انواع مدل های دوچرخه

دوچرخه کوهستانی سافت تیل: این دوچرخه دارای سیستم تعلیق یک فنره می باشد یعنی فنر در قسمت عقب زیر زین قرار داده شده است و در راه هایی بیشتر استفاده می شود که دارای زیر و بم کمتری باشند.

دوچرخه کوهستانی با سیستم تعلیق هارد تیل : این دو چرخه فقط در قسمت جلو یعنی در درون دوطرف دوشاخ از فنر استفاده شده و نسبت به نوع سافت تیل دارای سیستم تعلیق کامل تری است این دوچرخه را برای جاده هایی که دارای پستی و بلندی و سختی بیشتری نسبت به سافت تیل است بکار می برند بخاطر وجود دو فنر آنهم در قسمت جلو می تواند شوک و ضربه های بیشتری را تحمل کند و اثرات آنها بر دوچرخه و دوچرخه سوار را کمتر کند.

دوچرخه کوهستانی با سیستم تعلیق کامل : این دو چرخه نسبت به دو نوع دیکر از نظر سیستم تعلیق کاملتر است زیرا دارای دو فنر در قسمت جلو یعنی دوشاخ و یا فنر در قسمت عقب یعنی زیر زین می باشد. این نوع دوچرخه را برای جاده های بسیار سخت با پستی و بلندی های زیاد بکار می برند.

دوچرخه هیبریدی : این دوچرخه از ترکیب بعضی از خصوصیات دوچرخه های جاده ایی، شهری و کوهستانی طراحی و تولید می شوند و معمولا دارای سیستم تعلیق کامل نمی باشند یا بدون سیستم تعلیق هستند و تایرهای آنها از شهری پهن تر و از کوهستانی باریکتر است بدنه ایی بیشتر نزدیک به دوچرخه شهری دارند.

دوچرخه شهری : دوچرخه ایی که به منظور استفاده در شهر برای انجام کارهای مختلف درون شهری مورد استفاده قرار می گیرند دوچرخه شهری بحساب می آید در حقیقت اولین نوع دوچرخه ایی که مورد استفاده افراد در جوامع مختلف قرار گرفت همین نوع دوچرخه است و بقیه مدل های دوچرخه در تکامل یافته و یا تغییر شکل یافته این نوع دوچرخه بودند.

دوچرخه شهری باید طوری طرح ریزی و تولید شوند که افراد هنگام نشستن و دوچرخه سواری کمر دوچرخه سوار بصورت مستقیم قرار گیرد و خم نشود تا بتواند بر اطراف خود تسلط پیدا کند زیرا بر خلاف جاده های بیرون شهر در خیابان ها و کوچه های شهری علاوه بر وسایل نقلیه دیگر مانند موتور و ماشین، افراد انسانی هم رفت و آمد می کنند و برای اجتناب از برخورد با آنها و ایجاد حوادث مختلف افراد باید بخوبی بتوانند اطراف خود را بخوبی ببینند.

راهنما خرید انواع مدل های دوچرخه

دوچرخه کودک : در حقیقت کوچک شده دوچرخه شهری است که معمولا برای بازی بچه ها در خانه و کوچه استفاده می شود و بر خلاف دوچرخه های دیگر با شکل و ظاهر زیبا، جذاب و رنگ های شاد تولید می شوند. در این دوچرخه ها برای حفظ تعادل و صدمه ندیدن کودک از دو عدد چرخ کوچک در پشت دو چرخه استفاده می کنند.

کد خبر 627447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.