بررسی نحوه کارکرد کف کش و مزایا آن

آیا با نحوه کار کف کش آشنایی دارید؟ آیا میدانید بهترین برندهای کف کش موجود در بازار کدام هستند؟

در رابطه با مدل های کاربردی کف کش از نظر عملکرد آشنایی دارید؟ کف کش به عنوان یک دستگاه کاربردی برای جابجایی سیالات است. برای کسب اطلاعات بیشتر ویژن پاور در ادامه توضیحات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

نحوه کار کف کش

از انواع پمپ های بسیار پر کاربرد در صنایع مختلف می توان به کف کش اشاره کرد. کف کش ها به عنوان پمپ های بی نظیر و کاربردی هستند که در صنایع مختلفی می توان انواع مدل های گوناگون آنها را مورد استفاده قرار داد. کف کش ها شامل پمپ های آب گریز از مرکزی هستند که به صورت کامل می توان آنها را در مایعات فرو کرد. تفاوت پمپ کف کش با بسیاری از پمپ های دیگر در این است که قابلیت غرق شدن در زیر آب را دارند. الکتروموتور کف کش ها باعث به حرکت درآمدن پمپ و در نتیجه انتقال سیال می شود. نحوه کار کف کش بدین صورت است که الکتروموتور باعث حرکت پمپ شده و طی این حرکت انرژی جنبشی سیال مورد نظر توسط پمپ پمپاژ می گردد. در نتیجه این پمپاژ افزایش پیدا کرده و باعث انتقال سیال به سمت بیرون خواهد شد. درصد فشار پمپاژ مایع خروجی بر اساس دور موتور پمپ مشخص می‌ شود.

این مدل کف کش ها را تنها برای آبهای پاک و بدون ذرات معلق مورد استفاده قرار می دهند. کف کش ها خود در مدل های تک فاز و سه فاز برای کاربردهای مختلف طراحی شده اند. معمولا مدل های تک فاز کف کش ها برای مصارف خانگی با برق شهری بهترین گزینه خواهند بود. مدلهای سه فار شامل مدل های کاربردی هستند که تنها برای صنایع استفاده می شوند. این مدل کف کش ها قدرت بسیار بیشتری در مقایسه با مدل کفش های تک فاز دارند. حال اینکه کف کش تک فاز خود به دو دسته کف کش های ساده و فلوتر دار طبقه‌بندی می‌شود. معمولاً جنس بدنه این کفش ها از چدن، پلاستیک یا آلومینیوم خواهد بود. کف کش ها را می توان با دهانه خروجی یک تا ۳ اینچ و در مدل های سه فاز با قطر ۲ تا ۶ اینچ خریداری کرد.

دو نکته مهم برای خرید کف کش

همانگونه که اشاره شد، کف کش نمونه از از انواع پمپ گریز از مرکز است که خود تنوع بسیار زیادی دارد. معمولاً کف کش ها بر اساس مشخصات مختلف طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال، با در نظر قرار دادن نوع پروانه پمپ ها، می توان آنها را به کف کش هایی با پروانه های کاملا بسته و کفش‌هایی با پروانه های نیمه باز تقسیم بندی کرد. معمولاً کف کش هایی با پروانه باز جهت پمپاژ آب های آلوده هستند اما کف کش های پروانه بسته بیشتر برای آب های تمیز و بدون ذرات معلق مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه کار کف کش بسیار خاص است و همانند دیگر انواع پمپ ها برای انتقال سیالات از آن استفاده می شود. کف کش ها می توانند به صورت کامل در آب غوطه ور گردند. کف کش ها را می توان برای آبیاری، مصارف مسکونی، انتقال سیالات مختلف، صنعت غذا و دارو، استخر، پساب های فاضلاب، حوضچه ها، گودال ها و غیره مورد استفاده قرار داد. برای انتخاب یک کف کش مناسب یا خرید آن بایستی به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید.

• از مهمترین پارامتر هایی که هنگام خرید باید اهمیت داد، توجه به نوع کاربرد و مدل کف کش است. کف کش ها متناسب با مصارف مختلف در طرح و مدل های بسیار گوناگونی به تولید رسیده اند. قطعاً که برای هر کاربردی شما باید یکی از کف کش ها را با مشخصات مناسب انتخاب کنید.

• نکته بسیار حساس و مهمی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند اهمیت به برند است. با وجود برند های بسیار زیادی از انواع کف کش موجود در بازار سعی کنید به سراغ بهترین و پرفروش ترین برند هایی بروید که کیفیت عالی دارند. برند راد و توان تک به عنوان بینظیر ترین برند های بازار شناخته می شوند.

بررسی نحوه کارکرد کف کش و مزایا آن

انواع پمپ کف کش از نظر عملکرد پمپ

در رابطه با نحوه کار کف کش اطلاعاتی کسب کردید. اکنون نیز در رابطه با انواع مدلهای کفش از نظر نوع عملکرد پمپ نیز اطلاعاتی به دست بیاورید. به طور کلی کف کش ها شامل تجهیزات مکانیکی هستند که هم در صنایع و هم در مصارف مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ کف کش به عنوان پمپ های کاربردی هستند که برای جابجایی سیالات از آن ‌ها استفاده می‌ کنند. این کف کش ها مشابه پمپ های توربین عمودی هستند.

در این دستگاه وظیفه اصلی به عهده موتور الکتریکی است که باعث افزایش انرژی جنبشی سیال می شود. این پمپ نوعی پمپ گریز از مرکز است که برای فشار سیال خروجی به چرخش پروانه ها وابسته می ‌باشد. حال اینکه پمپ های کف کش با در نظر قرار دادن مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند. رایج ترین طبقه بندی این پمپ ها بر اساس نوع عملکرد آن ها است.

پمپ مستغرق به عنوان یکی از انواع کف کش ها است که کاربرد خاصی دارد. این پمپ ها چنین قابلیتی دارند که در آب غرق شوند و به همین دلیل آنها را با نام پمپ آب مستغرق می‌شناسند. یکی از بهترین این نوع پمپ ها پمپ کف کش توان تک هست.

مدل دیگری از کف کش ها که بر اساس نوع عملکرد پمپ طبقه بندی شده اند شامل مدل پمپ شافت و غلاف است. این مدل پمپ ها امروزه کاربرد چندانی ندارند. اما به طور کلی از الکترو موتور برای به حرکت درآوردن پروانه پمپ استفاده شده است. این مدل پمپ آب در بیرون از چاه قرار می گیرد. همین در بیرون از آب قرار گرفتن به عنوان مزیت و معایب این مدل پمپاژ شناخته می شود و از مزیت های آن می توان به تعمیر راحت تره دستگاه اشاره کرد. اما از معایب دستگاه این است که در صورت غوطه ور شدن در آب می سوزد. از جمله بهترین برند این نوع پمپ، پمپ کف کش راد می باشد.

بررسی نحوه کارکرد کف کش و مزایا آن

نتیجه

آشنایی با نحوه کار کف کش به شما کمک می‌کند تا در رابطه با آن اطلاعات زیادی به دست آورید. این دستگاه به عنوان یکی از دستگاه های کاربردی برای مصارف مسکونی و صنعتی جهت انتقال مایعات است. قطعاً همه شما به دنبال بهترین برند کف کش در بازار هستید. برای خرید بهترین کفش های تولیدی شرکت های معتبر می توانید به فروشگاه ویژن پاور مراجعه داشته باشید.

کد خبر 627439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.