اتمام کاشت فضای سبز بوستان خضر نبی (ع) تا پایان سال

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: کاشت فضای سبز بوستان خضر نبی (ع) با کاشت انواع گیاهان دارویی و درختان میوه تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بوستان خضر نبی از بوستان‌های بزرگ شهر قم است که کارکرد فرامنطقه‌ای دارد، اظهار کرد: عملیات احداث این بوستان به مساحت هزار هکتار از سال‌های گذشته آغاز شده است.

وی افزود: فاز نخست و دوم این پارک سال گذشته به بهره‌برداری رسید و باقیمانده پروژه نیز همزمان با عملیات عمرانی و فضای سبز تا پایان سال تکمیل و تقدیم شهروندان خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: ادامه تکمیل عملیات عمرانی احداث فضای سبز در بوستان خضر نبی (ع) بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و طی چند ماه گذشته پیشرفت خوبی داشته است.

جوادیان با بیان اینکه به موازات عملیات عمرانی، تهیه طرح کاشت فضای سبز بوستان نیز در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: پس از بازدیدهای میدانی از عرصه، طراحی پروژه انجام و تلاش شده است طراحی‌ها با توجه به همه محدودیت‌های موجود از جمله منابع آب، کیفیت خاک بستر و جلوگیری از نشست سطوح به دلیل خاک‌ریزی‌ها، در عین حفظ زیبایی و کیفیت طرح انجام شود.

وی گفت: در طرح کاشت این پروژه حداکثر گیاهان دارویی و درختان میوه دیده شده است و استفاده از درختان زیتون، انار و گل‌محمدی اولویت نخست برای عملیات کاشت گونه‌های گیاهی در فضای سبز این عرصه است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: حداکثر استفاده از آب‌های سطحی مسیر برای ایجاد برکه در این عرصه انجام شده است و تلاش می‌شود تا پایان سال عملیات کاشت این عرصه همزمان با تکمیل این بخش به اتمام برسد.

کد خبر 627433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.