نیروگاه اصفهان با چه اجازه‌ای مازوت‌سوزی می‌کند؟

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: صنایع آلاینده زیر شعاع ۵۰ کیلومتری از گذشته در اطراف اصفهان استقرار پیدا کرده‌ است، به همین علت میزان آلودگی شهر بسیار بالا است، اما با وجود این شرایط نیروگاه با چه اجازه‌ای از مازوت به عنوان سوخت اصلی استفاده می‌کند؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم آذر_ در نطق پیش از دستور شصت‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح اظهار کرد: دشمن در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال گرفتن نیروهای مؤثر از انقلاب بود، در همین راستا شهید مفتح که حلقه بین حوزه و دانشگاه بود را به شهادت رساندند، امیدواریم به برکت خون این شهید، حوزه و دانشگاه وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی با گرامیداشت روز حمل‌ونقل و رانندگان گفت: حمل‌ونقل یکی از حوزه‌های مؤثر در اقتصاد است. جمعیت عظیمی در حوزه حمل‌ونقل عمومی، بار، مسافر، درون‌شهری و برون‌شهری، زمینی و هوایی فعالیت می‌کنند، بنابراین امیدواریم روز به روز این صنعت در کشور روان‌تر، قانونمندتر و اثرگذارتر از قبل باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه گردانندگان ناوگان اتوبوسرانی اصفهان حدود دو هزار نفر هستند، تصریح کرد: به مناسبت روز حمل‌ونقل و رانندگان توفیق حضور در جمع رانندگان اتوبوسرانی را داشتیم، نشاط، شادابی و علاقه‌مندی برای خدمت به مردم در این قشر موج می‌زند و به لطف خداوند تعامل خوب میان راهبران و مدیران آنها سبب ارائه خدمات مطلوب برقرار شده است.

وی با بیان اینکه نقش بخش خصوصی در پایانه‌های مسافربری بسیار پررنگ است، گفت: نوسانات اقتصادی دوران شیوع کرونا سبب ضرر به این بخش شده است؛ از این‌رو نیازمند حمایت هستند.

نورصالحی تاکید کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای حمل‌ونقل درون‌شهری نیز استفاده کرد، بر این اساس صحبت‌های مقدماتی آن نیز انجام شده است، البته باید پیگیری کرد تا این مهم محقق شود.

راه‌اندازی خط دو مترو از دارک تا قدس

وی با اشاره به بازدید از مترو تصریح کرد: خدمت‌رسانی مترو با شرایط قابل قبولی انجام می‌شود، بنابراین امیدواریم خطوط متروی اصفهان با قوت و قدرت توسعه پیدا کند؛ در این راستا بر اساس جمع‌بندی کمیسیون حمل‌ونقل شورا، راه‌اندازی خط دو مترو از نظر عملیاتی و پیش‌بینی ناوگان، برق و تأسیسات، از سمت دارک به میدان قدس زودتر از سایر بخش‌های این خط، امکان‌پذیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در این راستا نامه‌ای به شهردار اصفهان نوشته شده است تا راه‌اندازی خط دو مترو از سمت دارک و زینبیه انجام شود، زیرا کار در این بخش آماده‌تر است و جمعیت بیشتری نیز در آن منطقه حضور دارند. همچنین پیش‌بینی می‌شود خط دو تا پیش از پایان ۱۴۰۲ به ایستگاه ابن‌سینا برسد.

وی با اشاره به شایعاتی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی در شرکت مترو خاطرنشان کرد: شرکت مترو تحت قانون تجارت، اما اکثریت سهام آن متعلق به شهرداری اصفهان است و شرکت مترو، وابسته و زیرمجموعه شهرداری محسوب می‌شود. در این شرکت نیروهای خوبی تربیت شده‌اند، آموزش دیده‌اند و تمام سابقه خدمت آن‌ها در خصوص مترو است و سرمایه محسوب می‌شوند که در این راستا توجه و تمرکز بیش از پیش مدیریت شهری بر اینکه اتفاقات خلاف سیاست‌های شهرداری رخ ندهد، لازم است.

نورصالحی با اشاره به پدیده آلودگی هوا اظهار کرد: صنایع آلاینده کمتر از شعاع ۵۰ کیلومتری از گذشته در اطراف اصفهان استقرار پیدا کرده‌اند، به همین علت میزان آلودگی شهر بسیار بالا می‌رود و توجهی نیز به آن نمی‌شود؛ با وجود این شرایط نمی‌دانیم چه کسی باید مسائل قانونی را پیگیری کند؟ نیروگاه با چه اجازه‌ای از مازوت به عنوان سوخت اصلی استفاده می‌کند، در حالی‌که این موضوع وضعیت آلودگی را تشدید می‌کند و هزینه آن را مردم اصفهان پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مباحث فرهنگی نیز در این زمینه مهم است، مردم باید بدانند که چه میزان برق و گاز می‌توانند مصرف کنند تا آسیب آن را مردم دیگر شهرها نبینند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از کمیسیون سلامت و خدمات شهری درخواست می‌کنم که موضوع را بررسی کند و هرگونه مکاتبه‌ای با دستگاه‌های ملی لازم است، انجام شود.

هیچ برنامه مدونی برای جریان پایدار آب در زاینده‌رود وجود ندارد

وی با اشاره به موضوع آب گفت: نبود هماهنگی، همفکری و وحدت در گفته، عمل و اقدام مسئله‌ای است که از آن آسیب می‌بینیم. هرکس به نوعی، راهی که فکر می‌کند صحیح است را پیگیری می‌کند. بزرگان باید کمک کنند، مسئولان و کسانی که در مدیریت عالی کشور حضور دارند و صحبت آن‌ها شنیده می‌شود باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

نورصالحی با بیان اینکه به ما ثابت شده است که هیچ برنامه مدون، زمان‌بندی شده و به اجماع رسیده‌ای برای برگشت جریان پایدار آب به زاینده‌رود وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حوزه آب شرب معتقدیم که باید صرفه‌جویی و فرهنگ مصرف را مورد توجه قرار دهیم، این حق مردم و اصفهان است که مصوبات ۲۰ سال پیش سفر رهبر معظم انقلاب به اصفهان پیگیری و اجرا شود. این در حالی است که شاهدیم پروژه‌هایی که هیچ مصوبه‌ای ندارد، بودجه ملی کسب می‌کند، اما مصوبه‌های پیرامون آب اصفهان که بودجه ملی دارد به عقب برمی‌گردد و اجرا نمی‌شود.

کد خبر 627423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.