مالیات بارسلونا برای کمپانی‌ها به‌ازای استفاده از فضاهای عمومی

اعضای شورای شهر بارسلونا، پایتخت بخش خودمختار کاتالونیا در بارسلونا، رویکرد جدیدی را تحت عنوان «مالیات پیشگام» برای اعمال مالیات بر کمپانی‌های تجارت الکترونیک به‌ازای بهره‌گیری از فضاهای عمومی آغاز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قانون اعمال مالیات بارسلونا بر کمپانی‌های تجارت الکترونیک به‌ازای استفاده از فضاهای عمومی برای اولین بار در اسپانیا اجرا می‌شود که به ادعای اعضای شورای شهر مقدار آن در هر سال به بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار یورو خواهد رسید. این اقدام در راستای افزایش برابری حق کمپانی‌های تجارت الکترونیک جهانی از فضاهای عمومی شهر پیاده شده است که به‌ویژه اعمال مالیات بر کمپانی آمازون به عنوان شرکتی با بیشترین بهره‌گیری از فضاهای عمومی بارسلونا را مورد هدف قرار داده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تحویل محصولات اینترنتی طی چند سال گذشته، به‌خصوص پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ به طور باورنکردنی در بارسلونا افزایش یافته است که این امر، تردد افراطی خودروهای حمل بسته‌های پستی را به دنبال داشته است و به سهم خود منجر به مشکلاتی مانند ترافیک خودرویی، آلودگی هوا و وقوع سوانح خیابانی شده است، ضمن این‌که تعادل رقابتی میان فروشگاه‌های محلی و کسب‌وکارهای اینترنتی را به هم زده است.

مالیات بارسلونا برای کمپانی‌ها به‌ازای استفاده از فضاهای عمومی

اعمال مالیات بر کمپانی‌های تجارت الکترونیک به ازای بهره‌مندی از فضاهای عمومی در فوریه سال ۲۰۲۳ تأیید خواهد شد و از ماه بعد یعنی مارس به مرحله اجرا در خواهد آمد. پرداخت مالیات تنها برای کمپانی‌هایی اجباری می‌شود که درآمد ناخالص سالانه آن‌ها از یک میلیون یورو تجاوز می‌کند.

الگوی کسب‌وکار آمازون

ایدا کولائو، شهردار بارسلونا، پیش از این بارها فعالیت‌های تجارت الکترونیک در ایالات متحده آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و مدعی شده بود الگوی کسب‌وکار آمازون در این کشور روشی کاملاً ناپایدار برای جامعه و محیط زیست به‌شمار می‌رود. در واقع، شرکت آمازون با خودروهای محموله بار خود، سراسر فضاهای عمومی شهرهای آمریکایی را فرا گرفته است و ترافیک، آلودگی هوا و حتی رکود اقتصادی محلی را از طریق کاهش گرایش مردم به خرید از فروشگاه‌های اطراف خود به دنبال داشته است. اعمال مالیات بر این کمپانی و سایر شرکت‌های تجارت الکترونیک به‌ازای استفاده از فضاهای عمومی می‌تواند این مشکلات را در شهرها به حداقل برساند و به بهبود اقتصاد صاحبان کسب‌وکار کمک کند.

کد خبر 627422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.