تردد ۳۵۰ تاکسی فرسوده در سیرجان/ ارائه تسهیلات کم‌بهره‌ به رانندگان

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سیرجان با بیان اینکه از مجموع ۵۵۰ دستگاه تاکسی شهری ۳۵۰ دستگاه فرسوده است، گفت: تسهیلات کم‌بهره‌ به رانندگان جهت نوسازی تاکسی‌های درون‌شهری ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد نویدی امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم آذرماه_ ضمن تسلیت شهادت ایام فاطمیه و گرامیداشت روز حمل‌ونقل عمومی با ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده توسط سازمان حمل‌ونقل شهرداری سیرجان، اظهار کرد: از مجموع ۵۵۰ دستگاه تاکسی شهری ۳۵۰ دستگاه تاکسی فرسوده است و ثبت‌نام نوسازی تاکسی‌های فرسوده ظرف دو هفته آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: با نظر مثبت شهردار سیرجان، تسهیلات کم‌بهره در اختیار رانندگان برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سیرجان با بیان اینکه مشکل مهم این سازمان کمبود نیروی انسانی در حوزه راننده است، افزود: واگذاری بعضی خطوط به بخش خصوصی تنها راه‌حل این مسئله است.

نویدی با بیان اینکه از تعداد ۷۸ دستگاه اتوبوس ۶۵ دستگاه در حال خدمت‌رسانی است، افزود: شهروندان از سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی استقبال می‌کنند، روزانه در بحث سرویس مدراس و دانشگاه‌ها بیش از دو هزار نفر و در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهری نیز دو هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جایی صورت می‌گیرد.

نوسازی حمل‌ونقل در دستور کار شهرداری است

علی‌اکبر کریمی‌پور با اشاره به تسهیل امور حوزه حمل‌ونقل توسط شهرداری، اظهار کرد: مسائل حمل‌ونقل جاده‌ای و شهری و مباحث ترافیکی با موضوعات زیرساختی و عمرانی دخیل است و تلاش در این رابطه را در کنار حوزه انتظامی، راهنمایی و رانندگی و پلیس راه، یکی از وظایف شهرداری برشمرد.

وی تصریح کرد: نوسازی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، همکاری با حمل‌ونقل جاده‌ای و پایانه‌ها، ساماندهی ترافیک شهر سیرجان و انجام کارهای زیرساختی عمرانی در این زمینه با بهره‌گیری از مشاوران خبره در دستور کار شهرداری است.

شهردار سیرجان گفت: استفاده از تکنولوژی بروز حمل‌ونقل و ایجاد سامانه هوشمند در مجموعه تاکسیرانی نظیر تاکسی‌های اینترنتی از دیگر موضوعات مورد تاکید مدیریت شهری است.

به گزارش ایمنا، در مراسمی به مناسبت روز حمل‌ونقل عمومی و رانندگان با حضور شهردار و معاونان شهرداری، فرمانده پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری و جمعی از تلاشگران عرصه حمل‌ونقل عمومی سیرجان، از تعدادی رانندگان تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 627421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.