توسعه حمل‌ونقل عمومی نیازمند تامین بودجه است/ لزوم بررسی چالش‌های ترافیک

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی به یک موضوع مهم تبدیل شده است و تحقق این هدف نیازمند بودجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم آذر_ در نشست تخصصی عارضه‌سنجی ترافیکی ساختمان‌های بزرگ مقیاس که با حضور مسئولان مربوطه در سازمان نظام مهندسی استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: ترافیک از موضوع تک بعدی خود خارج و به یک معضل فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مدت‌ها است ساعت اوج ترافیک در شهر از حدود پنج ساعت به ۱۰ ساعت در شبانه‌روز افزایش یافته است، ادامه داد: این روند افزایشی ترافیک که در گذشته مربوط به زمان‌های آغازین شب بود، اکنون تا نیمه‌های شب ادامه دارد و نوعی بحران محسوب می‌شود.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آثار ناشی از ترافیک در دو بعد جسمی و روحی گفت: برای رفع معضل ترافیک پایتخت باید ابتدا عارضه‌سنجی انجام شود و سپس به دنبال احصای چالش‌ها باشیم.

وی در خصوص بررسی و عارضه‌سنجی که در رابطه با معضل ترافیک پایتخت انجام شده است، تصریح کرد: افزایش تولید سالانه ۱۵۰ هزار خودرو، نقص چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و طولانی‌بودن‌مدت زمانی که افراد پشت چراغ قرمز قرار می‌گیرند، از جمله مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و این امر نیازمند مطالعات ترافیکی و ایجاد تغییر در سازوکارها است.

نجفی افزود: به دلیل کمبود پارکینگ در سطح شهر خودروها زمان زیادی را برای پیدا کردن محل پارک صرف می‌کنند که این امر علاوه بر اتلاف وقت موجب تشدید ترافیک می‌شود، از سوی دیگر به دلیل نبود پارکینگ شاهد پارک خودروها به صورت دوبل هستیم که این موضوع نیز بر افزایش ترافیک تأثیر دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی به یک موضوع مهم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: تأمین، توسعه و اورهال سیستم‌های حمل‌ونقل باید در سطح ملی و فراملی مورد بررسی قرار گیرد که در حال حاضر این امر نیازمند بودجه است و باید دولت اقدامات لازم را در این خصوص پیگیری کند.

وی گفت: انجام مطالعات تطبیقی در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل با شهرهای توسعه یافته مورد تاکید است و ضرورت دارد از توانمندی و طرح‌های استارت‌آپ‌ها و نخبگان در این زمینه استفاده شود.

کد خبر 627418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.