مسافرکش‌های شخصی رودسر ساماندهی شوند

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر گفت: حضور تعداد زیادی مسافرکش‌ شخصی و غیرمجاز یکی از معضلات بزرگ شهر است؛ این رانندگان باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شوند.

قاسم خدادادی‌دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حضور تعداد زیادی مسافرکش غیرمجاز در رودسر، مشکلاتی را برای حمل‌ونقل شهری ایجاد کرده و موجب کسادی کسب‌وکار رانندگان تاکسی شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۸۶ طرح ساماندهی مسافرکش‌های شخصی در رودسر اجرا شد، اما رانندگان غیرمجاز دو سال بعد فعالیت خودشان را از سر گرفتند و سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر با ارسال نامه‌ای به شورای ترافیک و دادستان شهرستان خواستار جلوگیری از فعالیت مسافرکش‌های غیرمجاز شد که به دلیل کمبود نیروی پلیس راهور، این طرح اجرا نشد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۸ تاکنون مسافرکش‌های شخصی غیرمجاز در شهر رودسر بدون داشتن کد و علائم، اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند و این مسئله موجب کسادی بازار رانندگان تاکسی این بخش و بیکاری آنان شده است.

خدادادی تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه بسیاری از کالا و خدمات از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه رانندگان تاکسی، لوازم یدکی، لاستیک، روغن و تعمیر و سرویس خودرو چندین برابر افزایش یافته است و بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند و سالیانه مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند، حضور مسافرکش‌های غیرمجاز، امنیت شغلی رانندگان تاکسی را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: در هر خط تاکسیرانی رودسر تعداد زیادی مسافرکش شخصی شهرهای همجوار فعالیت می‌کند که بسیاری از این افراد شغل دوم دارند و کارمند هستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری رودسر تصریح کرد: پلیس راهور اقداماتی برای جلوگیری از فعالیت مسافرکش‌های شخص انجام داده، اما بازدارنده و مؤثر نبوده و اجرای موفق این طرح نیازمند بودجه است.

وی گفت: به شورای اسلامی شهر رودسر پیشنهاد می‌کنم، بودجه‌ای را برای طرح ساماندهی مسافرکش‌های غیرمجاز مصوب کند، تا سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری با همکاری پلیس راهور بتواند این طرح را با جدیت اجرا کند.

به گزارش ایمنا، رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان واقع شده است و در حال حاضر در ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر، ۴۰۳ دستگاه تاکسی شهری فعالیت می‌کند.

کد خبر 627376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.