تعریف محورهای گردشگری و فرهنگی در قم

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: فلسفه تعریف محورهای گردشگری و فرهنگی، رونق گردشگری است تا ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی این کلان‌شهر بیشتر شناخته شود.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای بهبود و ساماندهی هسته مرکزی شهر به ویژه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: پروژه‌های مؤثری را در اطراف حرم که مرتبط با مصوبات سفر رئیس‌جمهور است، در دست اقدام داریم.

وی با اشاره به واگذاری اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان به استان قم، افزود: این اراضی برای پشتیبانی طرح‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) در نظر گرفته شده و هم‌اکنون با جدیت میان شهرداری قم، اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری در حال پیگیری و برنامه‌ریزی است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: محورهای مهم گردشگری و فرهنگی قم تعریف شده و شهرداری در پنج سال گذشته توجه ویژه‌ای به آنها داشته است.

خاکی ادامه داد: فلسفه تعریف این محورها رونق گردشگر و زائر فرهنگی است تا ظرفیت‌های تاریخی قم از جمله امامزاده مبرقع (ع)، بیوت مراجع، اقامتگاه حضرت معصومه (س) و دیگر جاذبه‌های تاریخی شناخته شود.

وی با تأکید بر اینکه یک محور فرهنگی به طول پنج کیلومتر تعریف شده است، ادامه داد: بهسازی محور تاریخی بازار و هسته مرکزی آن، کف‌سازی و اصلاح معابر انجام و خدماتی مانند ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تعریف شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) تصریح کرد: اعتبارات مسیرهای گردشگری و فرهنگی مشخص شده و در حال نهایی شدن است؛ برای محور فرهنگی اطراف حرم ۱۰ پروژه شاخص تعریف شده است که برای چهار پروژه آن تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده و با همراهی شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی در دست اجرا است.

خاکی گفت: این پروژه‌ها شامل بازآفرینی محله چهل اختران، ساماندهی محله موسی مبرقع، بازآفرینی محورهای محله نوبهار، بازگشایی دروازه ری، ساماندهی قبرستان نو، تملک املاک تجاری پیرامون و بازآفرینی فاز ۵ عمار یاسر است که منابعی نیز برای آن تعیین شده است و برای شش پروژه دیگر در حال عقد قرارداد و امضای تفاهم‌نامه هستیم.

وی تاکید کرد: اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان مهم‌ترین منبع برای پروژه‌های مهم شهر و پشتوانه اجرای پروژه‌های حرم است.

کد خبر 627348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.