اگر مسی نبود، ایوان پریشیچ در جام‌جهانی آقایی می‌کرد

ایوان پریشیچ در سه دوره اخیر جام‌جهانی، روی ۱۱ گل به‌طور مستقیم تاثیرگذار بوده است. فقط لیونل مسی با ۱۶ گل بالاتر از وی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بالاخره بازی رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز _ شنبه بیست‌وششم آذر _ از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه شهر دوحه میان تیم‌های ملی فوتبال کرواسی و مراکش آغاز شد و درنهایت تیم ملی کرواسی با برتری دو بر یک مقابل مراکش به مقام سوم جام‌جهانی ۲۰۲۲ رسید.

ایوان پریشیچ، ستاره باتجربه تیم ملی کرواسی، پاس گل اول تیمش را در این دیدار به گواردیول داد تا رکورد عجیبی در جام‌جهانی برای خود به‌ثبت برساند.

پریشیچ در این جام‌جهانی، روی چهار گل از هفت گل کرواسی تاثیرگذاری مستقیمی داشته است (سه پاس گل و یک گل).

او همچنین در جام‌جهانی ۲۰۱۴، موفق شد دو گل به‌ثمر برساند و یک پاس گل نیز داد. پریشیچ همچنین سه گل و یک پاس گل در جام‌جهانی ۲۰۱۸ ثبت کرده بود و با عملکردی که در این جام‌جهانی (۲۰۲۲) به‌نمایش گذاشت به رکورد ۶ گل و ۵ پاس گل برای کرواسی در سه دوره اخیر جام‌جهانی رسید.

تنها لیونل مسی با ۱۶ گل و پاس گل در سه جام‌جهانی قبلی، رکورد بهتری نسبت‌به پریشیچ داشته و اگر او نبود، نام پریشیچ پررنگ‌تر در تاریخ فوتبال ثبت می‌شد. پریشیچ این شانس را داشت تا با زدن یک گل دیگر در بازی رده‌بندی از رکورد داوور شوکر عبور کند و به بهترین گل‌زن تاریخ کرواسی در جام‌جهانی تبدیل شود، اما نتوانست این امر را محقق کند.

کد خبر 627330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.