از قتل توسط برادرشوهر و جاری تا قتل فجیع مرد صیغه‌ای

قتل زن جوان توسط برادرشوهر و جاری، انتقام‌گیری خواستگار سمج از دختر جوان، جنایت در بستنی‌فروشی، قتل یک دانش‌آموز به دست شاگرد مکانیکی و قتل فجیع مرد صیغه‌ای را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علیرضا دلیری، فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر یک مورد تیراندازی منجر به قتل در یکی از روستاهای بخش بیلوار، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت و تیمی از مأموران در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: مأموران پس از حضور در محل و انجام تحقیقات ابتدایی دریافتند مقتول زنی ۴۸ ساله بوده که به‌وسیله اسلحه شکاری توسط برادر همسر و جاری خود از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به متواری شدن متهمان به قتل تصریح کرد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند ساعاتی پس از وقوع حادثه، ابتدا مخفیگاه جاری فرد مقتول که زنی ۳۲ ساله بود و سپس برادر همسر ۴۳ ساله وی را شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه آن‌ها را دستگیر کنند.

وی افزود: در بازجویی‌ها، مرد ۴۳ ساله به قتل زن برادر خود با شلیک گلوله اسلحه شکاری اعتراف، و انگیزه خود را از این اقدام، اختلافات خانوادگی با مقتول اعلام کرد. قاتل دستگیرشده و همسرش به خاطر همراهی با وی در ارتکاب قتل برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند و تلاش برای کشف سلاح شکاری استفاده‌شده در این حادثه ادامه دارد.

انتقام‌گیری خواستگار سمج از دختر جوان

سرهنگ امیرحسین سلیمانی، رئیس پلیس فتای استان فارس، اظهار کرد: در پی مراجعه خانمی جوان که با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدیدآمیز در یکی از شبکه‌های اجتماعی قصد بدنام کردن وی و خانواده‌اش را دارد، رسیدگی به این پرونده به‌صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از حضور شاکی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد. با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم شناسایی و به این پلیس احضار شد. متهم که چند ماه پیش به خواستگاری دختر جوان رفته و جواب رد شنیده بود، در ابتدا منکر ارتکاب جرم خود شد.

رئیس پلیس فتای استان فارس ادامه داد: او پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاشده توسط کارشناسان این پلیس به‌ناچار لب به اعتراف گشود و دلیل اقدام خود را شنیدن جواب منفی از شاکی اعلام کرد. برابر قانون هرگونه توهین، اهانت یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود و عواقب جبران‌ناپذیری برای فرد به همراه دارد.

جنایت در بستنی‌فروشی

این جنایت حدود ساعت دو بامداد دوشنبه بیست‌ویکم آذر امسال مقابل یک بستنی‌فروشی در منطقه قلهک رخ داد. صاحب بستنی‌فروشی مردی به نام هادی بود که پس از پایان کارش در بستنی‌فروشی در کافه سیاری که مقابل مغازه داشت مشغول فروختن برگر بود.

چهار پسر جوان که به‌نظر می‌رسید حالت طبیعی ندارند به‌عنوان مشتری سررسیدند و با هادی بر سر جای نشستن بحثشان شد. کمی بعد درحالی‌که هادی جلوی مغازه بستنی‌فروشی رفته بود و برای تبلیغ مغازه‌اش در اینستاگرام در حال فیلم گرفتن بود، ناگهان یکی از چهار پسر جوان سراغ او رفت و بی‌مقدمه با چاقویی که در دست داشت ضربه‌ای به هادی زد و او را به‌شدت مجروح کرد.

پس از این حادثه در شرایطی که چهار پسر شرور از آنجا فرار کرده بودند، هادی به مرکز درمانی منتقل شد، اما شدت خونریزی و جراحاتش به حدی بود که او جانش را از دست داد. به‌دنبال این حادثه تلخ، ماجرا به قاضی محمدحسین زارعی، بازپرس دادسرای امور جنایی تهران، گزارش شد و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل جنایت شدند.

آن‌طور که شاهدان می‌گفتند عاملان این جنایت حالت طبیعی نداشتند و پس از قتل نیز به مکان نامعلومی گریخته بودند. با وجود این، مأموران با بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته توانستند به اطلاعاتی درباره عامل جنایت و همراهانش دست پیدا کنند و درنهایت آنها را در جنوب تهران دستگیر کردند.

در همین حال یکی از اقوام مقتول، جزئیات تازه‌تری از این حادثه تلخ را بیان کرد و گفت: هادی، مرد زحمتکشی بود. او که ۴۱ سال داشت، از ۱۵ سالگی در مغازه بستنی‌فروشی پدرش کار می‌کرد. او سخت کار می‌کرد تا زندگی خوبی برای خانواده‌اش مهیا کند. هادی پس از پایان کارش در بستنی‌فروشی در دکه سیاری که آنجا داشت برگر می‌فروخت و متأهل و پدر دختری سه‌ساله بود، اما این حادثه او را از ما گرفت و عزادارمان کرد.

قتل یک دانش‌آموز به دست شاگرد مکانیکی

مهدی اسدی امیری، رئیس آموزش و پرورش بابل، در تشریح قتل یونا خاکزاد، دانش‌آموز پایه نهم، اظهار کرد: مقتول دانش‌آموز مقطع متوسطه اول، پایه نهم بود که پس از پایان زمان مدرسه در نزدیکی محل سکونتش در کوچه‌ای نزدیک میدان حیدرکلای بابل با یکی از شاگردان مکانیکی مشاجره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مشاجره دو نوجوان باعث درگیری فیزیکی می‌شود، افزود: قاتل با وارد کردن ضربه چاقو به کتف مقتول او را مجروح می‌سازد و مقتول تا رسیدن به بیمارستان دوام نمی‌آورد و در دم جان می‌بازد. قاتل هفت سال پیش ترک تحصیل کرد و بازمانده از تحصیل محسوب می‌شد و در یکی از مکانیکی‌های خودرو در بابل مشغول به کار بود.

قتل فجیع مرد صیغه‌ای

تحقیقات برای یافتن ردی از پدر ۶۵ ساله خانواده به نام احمد آغاز و خانه او واقع در لواسان بازبینی شد. در بررسی منزل مشخص شد دوربین‌های مداربسته به طرز ماهرانه‌ای در خانه کار گذاشته شده است که هارد محتوای اطلاعات آن در منزل وجود نداشت. همچنین خودروی شخصی احمد در حالی در پارکینگ خانه پیدا شد که وسایل شخصی او در آن نبود.

همین شواهد کافی بود که ظن مأموران برانگیخته و تحقیقات آنها وارد فاز تخصصی شود. در ادامه تحقیقات مشخص شد که این اواخر احمد، زنی را به عقد موقت خود درآورده بود که این زن به نام سهیلا تحت تحقیقات قرار گرفت. سهیلا درباره آخرین دیدار خود با احمد گفت: «آخرین شبی که احمد را دیدم، جشن تولد دعوت بودیم. آخر شب احمد به من گفت می‌خواهد به خانه برود و پسر بزرگش به نام وحید می‌خواست برای دیدن احمد به خانه‌شان بیاید. فرزندان احمد با ازدواج ما مخالف بودند و برای همین آن شب احمد به‌تنهایی به خانه رفت. از فردای آن روز دیگر از او خبری نشد و ناگهان غیبش زد.»

با اطلاعاتی که سهیلا در اختیار مأموران پلیس قرار داد، وحید تحت تحقیقات قرار گرفت و ادعا کرد شب حادثه در پاکدشت ورامین بوده است، اما زمانی که بررسی‌ها اثبات کرد او در پاکدشت نبوده و حرف‌هایش ضدونقیض است، ظن مأموران به او بیشتر شد. از سویی در بررسی‌ها مشخص شد که در قسمت‌هایی از خانه و خودروی احمد آثار خون شسته‌شده او مشهود است.

وحید که دربرابر تحقیقات پلیسی خود را در بن‌بست می‌دید، سرانجام لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت هولناک خود برداشت. متهم در اعتراف به قتل پدر خود گفت: شب حادثه با چوبدستی چند ضربه به سر پدرم زدم که سبب قتل او شد. سپس سرش را جدا و چند خیابان بالاتر دفن کردم.

تحقیقات برای یافتن ردی از جسد مقتول و همچنین روشن شدن انگیزه پسر جنایتکار در دستورکار مأموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرار دارد.

کد خبر 627316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.