دریافت حواله دو اتوبوس درون‌شهری

شهردار زنجان با بیان اینکه امسال برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ۱۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در راستای رفاه حال شهروندان همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر روز شنبه بیست‌وششم آذر در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن روز حمل‌ونقل، در ارتباط با نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرداری زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه عمر مفید این اتوبوس‌ها برای فعالیت در عرصه خدمت‌رسانی ۱۰ سال بود، همین امر سبب شد تا تعدادی از اتوبوس‌ها از چرخه استفاده خارج شوند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، جایگزینی برای اتوبوس حذف‌شده تهیه نشده و این خدمت‌رسانی به شهروندان را با مشکل مواجه کرده بود، افزود: برای جبران این کمبود، ۴۱ دستگاه اتوبوس خریداری شده که از این تعداد، سه دستگاه وارد استان شده است.

شهردار زنجان ادامه داد: هم‌زمان با روز حمل‌ونقل هم، حواله دو دستگاه اتوبوس دیگر به شهردار زنجان تحویل داده شد.

فیروزفر با اشاره به اینکه شهرداری زنجان ۲۰ درصد سهم خود را برای خریداری این ۴۱ دستگاه اتوبوس پرداخت کرده است و مابقی از یارانه دولتی تامین می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم هرچه زودتر این اتوبوس‌ها وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه امسال شهرداری ۱۲۱ میلیارد تومان بابت خرید اتوبوس، ون و مینی‌بوس هزینه کرده است، اضافه کرد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای رفاه حال شهروندان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اتوبوس‌های بخش خصوصی و اتوبوس‌های ملکی شهرداری در شهر زنجان در حال خدمت‌رسانی در ۲۳ خط است، افزود: این اتوبوس‌ها در سه پایانه رسمی ارتش، سبزه‌میدان و آزادی و یک پایانه غیررسمی فعال هستند.

فیروزفر با اشاره به اینکه استاندارد اتوبوس به‌ازای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر یک اتوبوس است، گفت: با جمعیت موجود در شهر زنجان، باید دست‌کم ۲۰۰ اتوبوس در شهر زنجان فعالیت کند که این امر محقق نیست.

وی ادامه داد: از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس موجود شهر زنجان، در حال حاضر، ۹۱ دستگاه اتوبوس فعال است و علت غیرفعال بودن ۹ اتوبوس دیگر نیاز به تعمیرات است.

کد خبر 627315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.