حضور بیش از ۱۳ هزار نفر در آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی حضور داشتند که از استان تهران حدود ۳۲۰۰ نفر شرکت کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، کاظم غریب‌آبادی در حاشیه بازدید از آزمون دفاتر خدمات قضائی، اظهار کرد: آئین‌نامه جدید خدمات دفاتر الکترونیک قضائی در ۲۴ مردادماه به تصویب رسید که برحسب این آئین‌نامه باید آزمونی برای راه‌اندازی و ایجاد دفاتر جدید در سراسر کشور برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی به طور همزمان رأس ساعت ۹ صبح در ۱۸ استان در حوزه‌های مربوطه به طوری که تمام شهرستان‌ها و استان‌ها را تحت پوشش قرار می‌داد، برگزار شد، ادامه داد: بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ نفر از شرکت کنندگان در آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی حضور داشتند که از استان تهران حدود ۳۲۰۰ نفر شرکت کردند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: نتایج آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی حدود ۳۰ الی ۴۵ روز آینده اعلام می‌شود، پس از اعلام نتایج آزمون، مرحله مصاحبه نیز آغاز خواهد شد.

وی گفت: هدف از برگزاری این آزمون توسعه و گسترش دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در سراسر کشور است، زیرا یکی از مهم‌ترین اهداف این دفاتر تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضائی بوده و این امر موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود، در دوره جدید ایجاد این دفاتر حتی در برخی از حوزه‌ها که بخش‌های قضائی ندارد، مد نظر قرار گرفته شده است.

غریب‌آبادی افزود: دفاتر خدمات الکترونیک قضائی موجب کاهش در زمان، کاهش در هزینه‌ها، افزایش سرعت در رسیدگی‌ها، افزایش شفافیت، پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری خواهد بود و امیدواریم با برگزاری آزمون در این دوره جدید و دفاتر جدیدی که در سراسر کشور ایجاد خواهد شد شاهد افزایش خدمات‌رسانی به مردم باشیم.

کد خبر 627252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.